![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Er is natuurlijk wel een driver voor, de proccesor draait gewoon, maar dit duidt op slechte ondersteuning. Ter verglijking, de proccesors (intel) in macs worden door apple zelf geupdate, zonder dat je iets hoeft te doen.
Ik vind het trouwens wel vreemd, mijn gts250 die nog maximaal 100 euro is heeft op de hoeveelheid geheugen na niet bepaald een achterstand.: ---------gts 250------ASUS HD7950 Gpu-----738----------900 Shader--1836---------900 Memory-512(512of1024)-1200(3000) Het lijkt bijna onmogelijk... Last edited by Remarkable; 26th October 2012 at 22:45. |
|
||||
|
||||
![]()
Het is zover, mijn nieuwe speeltje besteld en als het goed is volgende week in huis!
Dit is het geworden: Intel I7 3930K 6-core 3.2Ghz 32GB Corsair Vengeance 1600 2GB Radeon HD6570 256GB OZC Vertex 4 SSD 3TB Barracuda 7200rpm Asus Sabertooth X79 motherboard Ben heel benieuwd hoe deze draait! ![]()
|
|||
|
|||
![]()
Zo he dat zijn flinke specs! Daar mag vrijwel iedereen hier die niet 2 proccesors of miss een xeon ofzo heeft jaloers op zijn ;p
Last edited by Remarkable; 26th October 2012 at 19:57. |
|
||||
|
||||
![]()
Ik werk er wel professioneel op dus niet aangekocht specifiek om met C4D aan
de slag te gaan, dit zijn de specs van de krachtigste van de twee hier. |
|
||||
|
||||
![]()
Ook leuk! Quad core?
|
||||
|
||||
![]()
2.3GHz quad-core Intel Core i7 processor
(Turbo Boost up to 3.3GHz) with 6MB shared L3 cache Maandag was je budget nog maar 1900€, nog even en je hebt genoeg ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Klopt, dat kost deze set ook, ik had de 2 schermen reeds gekocht. Hij is al besteld en kan hem dinsdag of woensdag geassembleerd afhalen... :-)
|
||||
|
||||
![]()
En hij is gisteren binnengekomen! Druk aan de slag geweest, alles geinstalleerd, evenals C4D.
Renderen als een beest dat ding! Had ik bij mijn animatie van de spoorwegovergang 23 seconden voor een frame nodig, deze rendert in 2 seconden dezelfde frame. :-) Maar helaas loop ik wel tegen een probleem aan met de videokaart. Zodra ik Open GL aanvink in C4D, zie ik mijn objecten niet meer in mijn viewport. En dat terwijl de videokaart ruim de vereiste specs overschrijdt. Het gaat om een Radeon HD 6570 2GB. Heeft iemand ervaring met die kaart of soortgelijke problemen? Uitzetten van Open GL vind ik geen optie, je ziet dan duidelijk mindere textures en materialen. Mijn oude laptop geeft ze momenteel nog beter weer. Drivers heb ik al geupdate, heeft niet geholpen....
Every artist was first an amateur. Last edited by Leopard1975; 31st October 2012 at 22:42. |
|
|||
|
|||
![]()
Miss blijkt het uit de informatie bij OpenGL capabilities. Zet hier eens een screenshot neer dan kunnen wij die verglijken met werkende videokaarten.
En heb je catalyst controll al, het is een kleine kans, maar misschien gebruikt je c4d je intel graphics. Via catalyst control zou je dat moeten kunnen forceren. Last edited by Remarkable; 1st November 2012 at 00:08. |
|
|||
|
|||
![]()
ik denk dat je hier gewoon te zuinig geweest bent.
allemaal wat moeilijk te vergelijken soms, maar de prijs zegt het soms gewoon duidelijk genoeg. Jou kaart kost +/- 59 euro. Ik heb op dit forum al eens uit de doeken gedaan dat ik oorspronkelijk wat krap zat met een kaart van 150 € (HD radeon, maar ben de specs vergeten) en dan gewoon 2 keer GTX 570 gestoken heb. Sindsdien geen probleem meer. Normaal ook, want die 2 x gtx 570 bleek dan wat overkill. (Toen 2 x 400 euro denk ik) Ik wilde na die vervelende ervaring ( een kaart vervangen na 1 week en je krijgt er niks meer voor) geen risicos nemen en omdat ik een wacom cintiq 22" heb, (die wat extra power vergt) en een 30" met 2560 x 1600 resolutie wilde ik dus zeker zijn. Vandaar dat ik er nu af en toe 1 gebruik voor GPU renderen. De andere is dan voor de 2 schermen. En zelfs dat gaat ook prima. Maar als je ze even naast elkaar zet: 350 euro (kost nu een gtx570 met slechts 1.28 GB ram) tegenover 59 euro (waar dan al 2 GB ram in zit) het verschil moet ergens in zitten. Vergeet ook vooral niet dat je op dat kaartje van 59 euro 2 schermen aansluit! Ik denk dat je hier geen andere keus hebt dan wat zwaarder te monteren.
Display Modes | |
|
|