![]() |
|
|||
|
|||
![]()
volgende test kan je al eens doen: haal er eens 1 van de 2 schermen af.
|
|||
|
|||
![]()
Niet zo verstandig om een kaart van 60 euro in de configuratie te doen wanneer je budget 2000 is. Grafische kaart moet je als prioriteit zien, daar had je meer in moeten investeren. Zeker als je straks met hele drukke scenes krijgt te maken is deze kaart niet goed genoeg.
|
|
||||
|
||||
![]()
Ik had inderdaad de keuze gemaakt voor een iets beperkter videokaart. Denk dat ik die alsnog voor een ander ga omruilen. Maar daar ligt het Open GL probleem niet. Mijn oude laptop met een 512MB radeon trekt Open GL (met dezelfde 2 schermen) wel. In ieder geval veel beter dan deze kaart. Ondertussen al een pm gehad met het advies om de catalyst drivers te downgraden door een veel voorkomend probleem met ATI. Zodra ik thuis ben zal ik dat eerst proberen. Maar zit er ondertussen wel over te denken om er een iets sterkere kaart in te doen.
|
|||
|
|||
![]()
Ik zou voor een Nvidia Card gaan..
Peace, Rich_Art. ![]()
|
||||
|
||||
![]()
Helaas is de emmer op een gegeven moment leeg. Wat zouden jullie adviseren aan videokaart met een max prijs van 200,-
|
|||
|
|||
![]()
Een gtx 660 (210 euro ongeveer). Deze is duidelijk beter dan de 650, en dan heb je de nieuwste serie, die dus alles zou moeten ondersteunen.
http://tweakers.net/categorie/49/vid...GZqaKgUW1tbCwA |
|
|||
|
|||
![]()
opletten met de ondersteuning, GTX 660 heeft een keppler architectuur die bij nogal wat software problemen geeft, net omdat die vrij nieuw is en een aantal zaken herschreven moeten worden. Dat gebeurt dan wel maar ondertussen loop je tegen problemen aan.
Octane Render bvb geeft nog geen volledige ondersteuning voor kaarten met keppler architectuur, hoe het met andere soft zit weet ik niet maar ik zou de vraag toch stellen aan de betreffende ontwikkelaars. Met de 570 heb ik geen enkel probleem, die presteert ook lichtjes beter dan de 660 hoewel toch al redelijk oud (2 jaar) maar schijnt amper in prijs gedaald te zijn... zit nog rond de 300 euro denk ik.
|
||||
|
||||
![]()
Thanks voor de info, ik ga er mee aan de slag. Zal nog even wat verder neuzen naar de opties. Sowieso gaat de huidige kaart eruit.
|
|||
|
|||
![]()
Jups, je noet zeker niet te zuinig zijn op een videocard. Hoeft ook geen 1000 euro te kosten maar een beetje een nette card zal je zeker helpen wat vlotter te werken.
Peace, Rich_Art. ![]()
|
|||
|
|||
![]()
Ik heb wel even je thread verplaatst uit de green mile naar de Salon omdat de green mile is voor alles wat niets met C4D of 3D in het algemeen te maken heeft.
Peace, Rich_Art. ![]()
Display Modes | |
|
|