![]() |
|
|||
|
|||
![]()
@krumeling,
Kun jij even een nieuwe topic aanmaken in het beginners forum. dan houden we het een beetje gescheiden.. Dit is het topic van Leopard1975. Thanks Peace, Rich_Art. ![]()
|
||||
|
||||
![]()
@Rich_Art
Wat mij betreft kan mijn topic "woonwijk", ook wel naar het beginnersforum. |
|
|||
|
|||
![]()
Done. :-)
Peace, Rich_Art. ![]()
|
||||
|
||||
![]()
Ik zie het nog niet in het beginnersforum.
edit Ik zie het nu wel. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Veel van jou vragen zijn meer de missende basis kennis. Ik weet niet hoe goed jouw Engels is maar op C4DCafe kun je heel veel beginners tutorials vinden. Ook een reeks die allerhande tools van C4D uitleggen. Nigel (3Dkiwi) heeft daar een hele mooie serie van gemaakt. - link - Peace, Rich_Art. ![]()
|
|||
|
|||
![]()
@ leopard: hierbij de wires van het houten stuk. Er zat toch geen driehoek meer in, die was er al uit gehaald. Je kan hier normaal nog efficiënter werken met polygon count, dit is maar een eerste poging. Ik ga er nog even mee aan de slag. Normaal werk ik minstens met een 6hoek voor het gat in het midden maar dit is er op het einde aan toegevoegd, slechte planning dus, want planning is alles bij modelleren.
Bij het renderen van de wire bleek er met de HN aan nog een fout te zitten, zie de bijlagen. Dus alles selecteren en blijken er een aantal polygons fout te zitten, hoewel dat niet de reden was. Dus een optimize en dan is het in orde. ik had hier manueel een aantal polygons weggegooid en weer aangemaakt, maar als je ondertussen niet regelmatig "Optimize" doet, dan blijven die punten staan. als je dan twee polygons maakt naast elkaar maar je selecteert telkens een ander punt van 2 die op dezelfde plaats liggen, dan krijg je dus hoekpunten die schijnbaar aan elkaar vasthangen, maar in realiteit 2 verschillende punten zijn. Met de Hn uit zie je dat niet, maar eens je een UV gevoelig materiaal aanbrengt, komen de problemen naar boven. Die fout in de achterzijde van jou stuk heeft misschien daar mee te maken. Dit los je dus op met de optimize functie, bekijk ook zeker de verschillende opties in de handleiding, zoals de instelbare gevoeligheid, want anders geeft de functie soms niet wat je verwacht. In bijlage de verschillende stappen. Een tip: als je ergens tegen aan loopt; muis op het invulvak, rechtermuisknop en uit het menu "show help" en je krijgt alle info over dat onderwerp. Modelleerstrategie en dergelijke vind je daar niet maar wel een volledige opsomming van alle betreffende opties en de verschillen die ze geven inclusief beeldmateriaal. Soms ben je daarmee al verder geholpen, maar je moet het echt systematisch doen. Nog een tip: (het houd niet op) Iedereen schijnt te vergeten dat in de bijlagen van Maxon naast de manual ook een aantal tutorials zitten, daar start je van nul om een lamp te maken of een volledige figuur inclusief hoofd (wie had hier ook alweer een vraag om een masker te modelleren?) Je kan dus de vraag wel stellen om hulp bij het maken van een hoofd, maar zoals Rich Art al zei, dat leg je niet op 1 2 3 uit, en ik voeg er nu gewoon aan toe: bekijk de basis tutorials die er bij de sofware geleverd worden, kom je er dan niet uit dan kan je nog altijd de vraag stellen en die is dan doorgaans gerichter dan " hoe maak ik een hoofd" Want daar heb je eigenlijk geen antwoord op.
|
|||
|
|||
![]()
@ richart: mag ik eens een beginnersvraag stellen: hoe render je wires zodanig dat ze duidelijk zijn? Wat zijn de beste instellingen?
|
|||
|
|||
![]()
Ik gebruik S&T voor mijn wires..(voornamelijk vanwege de iso-line display mogelijkheid) Heb je dat niet dan kun je in Photoshop (ook in C4D trouwens) je wire render samenvoegen met je color render.
Zie image.. Attachment 8255 Peace, Rich_Art. ![]() Edit: en je kunt je lines dan eventueel donkerder maken met de levels bv.. Attachment 8256
Peace, Rich_Art. ![]() Last edited by Rich_Art; 12th March 2015 at 14:11. |
|
||||
|
||||
![]()
Thanks Dweemes, ik ga er weer eens mee stoeien!
|
|||
|
|||
![]()
Sneller is gewoon de cel renderer aanzetten. Als je color, illumination, outline en edges aanzet combineert die ook met je materialen en verlichting, zonder dat je nog eens naar Photoshop moet.
|
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|