C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum  

Go Back   C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum > Algemeen > De Salon

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 27th April 2019
MultiDirector MultiDirector is offline
Member

Default Mac naar pc: hoe zit dit met c4d

Helaas is mijn mac pro 2009 8 core, die ik een paar jaar geleden heb laten refurbishen naar een mac 2012 12 core (3,4 mhz) onlangs stuk gegaan en kost het € 1.000,- om hem te repareren (cpu board is stuk).
Behalve dat ik er niet gediend van ben dat Apple niet langer nvidia gpu videokaarten wil ondersteunen, vraag ik mij hardop af of ik die € 1.000 niet beter kan investeren in de overstap naar een pc. Mijn mac kan ik dan eventueel in losse onderdelen verkopen.

Maar hoe zit het met de licentie van c4d, moet ik dan een nieuwe kopen als ik overstap naar een pc?
Reply With Quote
Old 27th April 2019
Member

En wat zou een beetje mooie pc zijn als 3d werkstation. Misschien een tweedehands gaming pc? Wat kost tegenwoordig een beetje pc (nieuw en 2e hands?)?
Reply With Quote
Old 28th April 2019
Member

Ik lees op een forum dat vanaf R11 dat C4D platform-onafhankelijk is. Je mag C4D op een pc gebruiken, of op een mac (maar niet op twee computers tegelijk). Zal mijn Maxon software cd's weer eens van zolder halen, wie weet kan ik die ook zo installeren op mijn nieuwe toekomstige pc.
Reply With Quote
Old 28th April 2019
Ztef Ztef is offline
Member

Wat je kunt doen, wat ik ook heb gedaan toevallig vandaag, is kijken naar een externe videokaart, zoals op www.bizon-tech.com. Dan kun je dus voor je normale 1000 + ongeveer 800 euro een Nvidia GTX Titan X kaart van 12 gb draaien, gewoon via je mac. Ik heb net een iMac gekocht anderhalf jaar geleden, maar denk nu hmm, ja ook geen Nvidia, toen zag ik dit en dacht ik: top, hoef ik niet volledig over naar een PC met shitty windows virusscanners etc. Misschien iets voor jou?
Reply With Quote
Old 30th April 2019
Member

Hee goed idee.
Maar wordt denk ik toch een pc, omdat ik anders weer 1.000,- aan reparatiekosten kwijt ben aan een mac pro 2009. Was een paar jaar geleden ook al en het beestje is inmiddels al 10 jaar oud.
Reply With Quote
Old 30th April 2019
Ztef Ztef is offline
Member

Quote:
Originally Posted by MultiDirector View Post
Hee goed idee.
Maar wordt denk ik toch een pc, omdat ik anders weer 1.000,- aan reparatiekosten kwijt ben aan een mac pro 2009. Was een paar jaar geleden ook al en het beestje is inmiddels al 10 jaar oud.
Ai, ja dan wordt t wel weer tijd voor wat nieuws. Veel plezier met het uitzoeken dan maar
Reply With Quote
Old 1st May 2019
eenendertig eenendertig is offline
Member

Ik ben pas overgeschakeld van mac naar pc omdat ik recentelijk ook aan gpu rendering begonnen ben en er gewoon geen enkele mac nvidea heeft. Ik heb nu 3 rtx 2080 kaarten in mijn nieuwe pc en dat is fenomenaal. Geen ander woord voor.
Windows blijft wel wennen, os van mac vond ik veel beter. Maar alles went denk ik.
Reply With Quote
Old 1st May 2019
Ztef Ztef is offline
Member

Quote:
Originally Posted by eenendertig View Post
Ik ben pas overgeschakeld van mac naar pc omdat ik recentelijk ook aan gpu rendering begonnen ben en er gewoon geen enkele mac nvidea heeft. Ik heb nu 3 rtx 2080 kaarten in mijn nieuwe pc en dat is fenomenaal. Geen ander woord voor.
Windows blijft wel wennen, os van mac vond ik veel beter. Maar alles went denk ik.
ohh 3 RTX 2080, dat is heerlijk ja.
Reply With Quote
Old 3rd May 2019
Member

Quote:
Originally Posted by Ztef View Post
Ai, ja dan wordt t wel weer tijd voor wat nieuws. Veel plezier met het uitzoeken dan maar
Haha, dat is inderdaad ook leuk, voel me weer als een kind in een speelgoedwinkel.
Dit ben ik van plan:
Amd threadripper 2970 WX 24 cores
Koeler Noctua NH-U14S TR4-SP3
Videokaart nvidia RTX 2080ti 11gig
G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz DDR4 32GB
Gigabyte Aorus X399 XTREME moederbord
Samsung 970 EVO Plus 500GB SSD
Voeding HX850 V2
Windows 10 pro

En einde deze maand koop ik een 2e 2080ti en nog 32 gig extra geheugen erbij.
3 videokaarten zou natuurlijk hélemaal bizar snel zijn.
Reply With Quote
Old 3rd May 2019
Member

Quote:
Originally Posted by eenendertig View Post
Ja hier ook zo: windows zal wel weer wennen worden. Alleen is een pc veel sneller (zeker met ondersteuning van gpu's) en ook nog eens de helft goedkoper. Ik had een mooie nvdia gpukaart op mijn mac, totdat deze na een update het ineens niet meer deed. Alles best en wel: het is mijn mac en daar stop ik in wat ik wil. Nu apple dit niet meer ondersteunt: prima dan stap ik weer terug over, doeiiiii!
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules