![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Beste C4D-ers,
als beginner ![]() aan vervanging toe. Nu loop ik al een tijdje met het idee over te stappen naar OSX. Dus wordt het of een iMac of een Mac Book in combinatie met een scherm. De laatste heeft mijn voorkeur omdat je dan niet aan plaats gebonden bent. Mijn vraag: is een Mac Book, de laatste versie met Retina Display, zwaar genoeg voor werken met C4D R14 ![]() Volgende vraag: ik zie op internet wel eens screendumps van C4D waar je in het scherm kunt zien hoeveel polygonen enz. een scene of object heeft. Hoe stel je dat in, ik kan het niet vinden. groet, Guus |
|
|||
|
|||
![]()
Betreft je MAc dat weet ik niet. Heb geen Mac. :-)
Betreft je andere vraag, zie screenshot. Attachment 8643 Peace, Rich_Art. ![]()
Peace, Rich_Art. ![]() Last edited by Rich_Art; 12th March 2015 at 15:11. |
|
||||
|
||||
![]()
Thanks
![]() Dit geeft dus info over de scene of object. Maar je krijgt het dus alleen op deze manier. Is er ook de mogelijkheid om dit constant in beeld te houden ? |
|
|||
|
|||
![]()
ga naar "attributes window" >kies view mode > HUD tab, daarin stel je in wat je in de Head Up Display wil zien.
|
||||
|
||||
![]()
Dat is hem, bedankt.
|
|
|||
|
|||
![]()
Of ALT+V. :-)
Peace, Rich_Art. ![]()
|
||||
|
||||
![]()
Hey Guus, wat die MacBook Pro betreft, moet je niet bang zijn. Die dingen zijn zeker capabel om Cinema en andere grafische toepassingen vlekkeloos te draaien. De nieuwe hebben blijkbaar ook Flash geheugen i.p.v. een harde schijf, wat ook weer veel sneller is.
Neem wel nooit de lichtste versie, want die heeft een mindere grafische kaart. Beetje pep-talk ? ![]() Quote:
Peter |
|
|||
|
|||
![]()
Wat betreft je mac vraag. Alle Imac's en macbook pro's zijn perfect bruikbaar voor cinema4d, natuurlijk hoe meer je er aan geeft hoe sneller je renders waarschijnlijk ook zullen zijn. Ik werk zelf op een imac met volgende specs:
Op mijn werk heb ik een gelijkaardige imac maar dan met een i5 processor. Opzich is er weinig verschil, behalve bij het renderen aangezien je bij een i7 acht render buckets hebt in plaats van vier. |
|
||||
|
||||
![]()
Ik kwam vanmiddag een review tegen van de MacBook Pro.
Daarin werd vermeld dat niet alle programma's goed worden weergegeven op het Retina scherm. Een voorbeeld: Office. Heeft iemand ervaring met gebruik van C4D op een Retina scherm...? |
|
||||
|
||||
![]()
Wes werkt op een Retina scherm, c4d werkt denk ik prima bij hem.
Display Modes | |
|
|