![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Beste C4D gebruikers,
sinds maart van dit jaar ben ik, net zoals zoveel andere medelanders in de WW terecht gekomen. En omdat ik 55+ ben en de markt erg slecht is, loop ik met het idee iets voor mijzelf te beginnen. Zowel de UWV als KvK staan daar voor open. Voor de KvK ben ik een ondernemersplan aan het schrijven. In van de zaken die ik daarin moet meenemen zijn de te verwachten kosten op basis van hardware en software. Nu heb ik een "oude" PC en daarin moeten eigenlijk een aantal zaken aangepast worden. Een anderen optie is de aanschaf van een "gebruikte" iMac 27 inch. Op de site van Maxon staat wel beschreven wat de minimale specificaties zijn voor gebruik met C4D. Maar ik heb liever wat over. Wat is een goede kaart voor soepel gebruikt met C4D. met vr. groet, Guus |
|
|||
|
|||
![]()
Ik gebruik een 27 inch I mac, werkt prima, heb soms wel eens een beetje problemen met grote scenes maar over het algemeen werkt het erg goed.
Op het werk gebruiken we ook allemaal Imacs, voor hetzelfde geld heb je wel een betere pc die geoptimaliseerd voor 3d is maar ik heb zo'n vermoeden dat wat je wilt maken wel meevalt en dat je goed wegkomt met een Imac.
|
|||
|
|||
![]()
Wat Nicky zegt; ik heb zelf een inmiddels 18 maanden oude 27" iMac (3.4 GHz i7 met ATI Radeon HD6970M videokaart). Dat geeft me een CineBench CPU score van 7 en een openGL score van 52, waar ik best tevreden mee ben.
Voor de verschillende scores op de verschillende configuraties kan je best eens gaan zien op http://www.cbscores.com/ CineBench zelf kan je downloaden bij Maxon
|
|||
|
|||
![]()
Hier ook een 27" iMac. Ook een 3,4 GHz i7 (nieuwe generatie) maar met een GeForce GTX 680MX. Scores weet ik niet. De iMac is niet veel trager dan een MacPro met alle toeters en bellen aan. Het voordeel van OSX tov Windows is het multitasken. Iets wat mij bij Windows nooit lukte. Als de iMac staat te renderen kan ik nog gemakkelijk in Photoshop of Illustrator gaan werken. iMac lijkt mij een verstandige keuze.
|
|
|||
|
|||
![]()
Werk hier ook op een imac 27, een 'oudere' van 2010.
Is een 2,93ghz en een ati adeon HD 5750 wel met 16gb ram. Grote voordeel is dat hij altijd klaar staat en nagenoeg geluidloos is. Heb onlangs nog een zwaardere computer (pc) bijgekocht enkel om te renderen zodat ik verder kan werken op de imac met archicad of photoshop. Maar tot voor kort werkte ik enkel op de imac. Zeker een aanrader. |
|
|||
|
|||
![]()
Ik zou zeker voor een Nvidia kaart kiezen, reden is veel betere/stabielere drivers.
Welke je kiest ligt natuurlijk aan je budget. |
|
||||
|
||||
![]()
Heej Guus.
Zo te zien ben ik een van de weinige die op een PC werkt ![]() Hier draait Windows 7 op een dubbele quad-core en daar valt prima mee te werken. Het multitasken waar Wim3065 het over heeft gaat probleemloos. Toch zou ik voor mezelf kiezen voor een Apple, ik ken alleen maar tevreden Apple peoples, zelfs al is deze 2e hands. Het ligt er natuurlijk aan wat je allemaal wilt gaan maken maar hou ook rekening met de aanschaf van software. Niet alleen programmas als Photoshop maar ook de uitbreiding van je bibliotheek, materialen, objecten e.d. Succes!
Display Modes | |
|
|