![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Is het mogelijk om de kleur van individuele clones te laten veranderen
op basis van de hoogte/grootte ? dus zoals in onderstaand voorbeeld (simpele grid array cloner) dat clonen verkleuren zodra ze de hooge diepte inschieten. is dit een gevalletje xpresso iterator wellicht ? |
|
||||
|
||||
![]()
Een MoGraph Property schrijven doe je best via een Effector, maar misschien ben je al tevreden met een eenvoudige Gradient op materiaalniveau ?
voorbeeldje van beiden in bijlage d |
|
||||
|
||||
![]()
ik bedoelde inderdaad zoals in 2e voorbeeld de hele clone die van kleur verschiet
eigenaardig dat dit dan weer zo lastig is terwijl met xpresso 1 cube van kleur te laten veranderen weer supersimpel is. mijn dank is weer groot ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Toch nog even onderstaand voorbeeldje gemaakt met xpresso ; maar daar ga je ook niet vrolijk van worden met 100 clones als je iedere clone een nieuwe material en xpresso moet geven.
btw douwe is de kleur alleen direct aantepassen in je python effector ? |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Quote:
zie bijlage. Daarin wordt de MoScale uitgelezen en in de Display Color van de kinderen in een hierarchy vertaald. Daarmee sla je een brug tussen beide werelden. Deze techniek is intussen een klassieker waarmee je allerhande beperkingen van MoGraph omzeilen kan. Ik gebruikte deze setup ontzettend vaak tot het moment dat we zelf Effector-functionaliteit konden schrijven. |
|
||||
|
||||
![]()
Ah de mographtonulls, dat is waar ook...dat was me kompleet ontschoten.
Ik zal even kijken hoe het eea weer werkte...toch al weer eenjaartje of 2 geleden dat ik dat gebruikte. bedankt voor het voorbeeld...ik sla aan het analyseren ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Oef, wat een geluk dat je het je herinnert.
Ik vreesde even dat je de voorbije jaren niet had opgelet . ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja die herinner ik me ook nog wel, sterker nog, heb hem gisteren nog gebruikt... GOUD
|
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|