![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ik heb in onderstand voorbeeld een cube versiert met 3 kleuren ballen,
maar wat is nu de logica dat alleen de middelste bal de kleur aanneemt van de eerste child van de cloner ? en wat hier aan te doen ofc ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
De logica wordt duidelijk als je in de structuur manager gaat kijken naar de nummers van de vertices (zie plaatje). De punten 0 - 1 - 2 krijgen rood - groen - blauw, de punten 3 - 4 - 5 opnieuw rood - groen - blauw, enzovoort. Dit wordt bepaald door de volgorde van de bollen in de cloner. Het bovenste punt in het midden is 24 en is er dus een rode aan de beurt, het onderste punt in het midden is 25 en wordt dus blauw.
Als je dat niet wil moet je gewoon een grid array cloner nemen die even groot is als je kubus en deze cloner eventueel roteren
|
||||
|
||||
![]()
Ach natuurlijk, helemaal logisch als je het zo bekijkt....ik kwam er even niet op
![]() eens kijken of je de volgorde kan veranderen van de structure nummers.. |
|
||||
|
||||
![]()
kees rockt !
Je kan inderdaad verdere controle krijgen door in de Structure Manager de volgorde van de punten te wijzigen, al wordt dat snel een boeltje. Het wordt wellicht hanteerbaarder wanneer je de "Clones" parameter van je generator op "Sort" zet. Vervolgens kan je met de "Modify Clone" parameter van een Effector de toewijzing controleren. Eventueel met behulp van een FallOff. d |
|
||||
|
||||
![]()
@douwe, dat is iets handiger dan klooien met de points nummers idd
![]() Blijft wat omslachtig allemaal....een paar opties extra voor de volgorde zou wel handig zijn |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Btw, vergeet ook de MoSelections niet. Daarmee kan je immers specifieke clones markeren en vervolgens de toewijzing van effectors beperken tot je selectie. |
|
||||
|
||||
![]()
Dat je een path kan tekenen met live selection/path waarna de clones worden neergelegd in de volgorde van de cloner bv; dat zou iets sneller gaan.
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dit kan eigenlijk reeds, al vraagt het een (kleine) omweg. - selecteer op je Cube het gewenste pad in Edge Mode - doe op deze selectie een Edge to Spline ( Mesh / Commands / Edge to Spline ) - clone vervolgens op je Spline -tadaa... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Klopt, dat heb ik ook uiteindelijk gedaan, gewoon een spline gepakt
een x tal points gegeven en die in de juiste volgorde snappen. het was ook een beetje muggeziften he... hmmm...was er ook niet ergens een clone painter ? |
|
||||
|
||||
![]()
Ik wist dat er nog een methode was....je kan door nieuwe punten aantemaken in de empty polygon zelf de volgorde uittekenen.
tada eigen probleempje opgelost ![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|