C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum  

Go Back   C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum > Algemeen > Forum Nieuws

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 13th September 2019
PeterL's Avatar
PeterL PeterL is offline
Admin Team

Default Nieuws voor onze Belgische C4D- gebruikers

Uit een email van Maxon vandaag:

“Please be informed that your local Maxon partner Design Express, Belgium, has discontinued the distribution of Maxon products. Take our sincere apologies for any inconvenience this may cause. Of course your current MSA is not affected by this change and will be fulfilled.

If you are interested in additional Maxon products or want to upgrade or switch to subscription after your MSA has expired, you are invited to contact our Distributor Mediamachine from the Netherlands. Be assured that Mediamachine will serve you with the accustomed quality. Please don’t hesitate to contact their team for sales and other questions related to Maxon products.

Sincerely,

The Maxon Sales Team "
Old 13th September 2019
pgrooff pgrooff is offline
Senior Member

Zoiets dergelijks hebben we ook in Nederland ontvangen.
Het heeft blijkbaar iets te maken met de nieuwe license policy van Maxon.
Old 4 Weeks Ago
MacObsession's Avatar
MacObsession MacObsession is offline
Senior Member

Inderdaad, dit is echt een slechte zet. Met andere woorden, ben ik nu verplicht te stoppen met 3D! Heb dit altijd gedaan als hobby en nooit een cent aan verdient. Elke maand €80 neerleggen, en documenten te creëren die nooit meer open gaan omdat je de software niet hebt, pas ik voor. De €300 per jaar voor de MSA kon ik nog opbrengen, maar nu vragen ze dubbel. Adobe is helaas ook per maand, maar hun prijs is laag, zeker dat je hun actie afwacht van -50%. Heb mijn laatste versie dus gekocht Cinema R21. Hopelijk houd deze het lang uit op mijn Mac.

Tevens hebben ze de volledige layout veranderd, en hun licentie systeem is erg verwarrend. Heb nu toegang tot alles voor 14 dagen, daarna heb ik een licentie unlimited, maar geen idee of die 'extra's' komen te vervallen?

Triest dus
Old 4 Weeks Ago
PeterL's Avatar
PeterL PeterL is offline
Admin Team

Ik pas ook voor licenties zoals die van Adobe en koop enkel nog software die ik kan blijven gebruiken (zolang ze op m' n besturingssysteem wil blijven draaien natuurlijk).
Mijn laatste C4D versie is R19 Visualize. Er zat té weinig nieuws in om jaarlijks te blijven upgraden. We zien wel hoe ver we daar mee geraken.

Peter
Old 4 Weeks Ago
roobol roobol is offline
Admin Team

Ik gebruik sinds R10 de gratis educatieve licentie, maar dat zal gedaan zijn na mijn pensioen op 1 januari. Ik kan dan nog 18 maanden vooruit met R21; dat zou voldoende moeten zijn om ondertussen Blender of Houdini te leren.

Of ik wordt een Benidorm Bastard en ga in september 2021 bij Douwe of Marijn in de klas zitten en heel lastige vragen stellen ;-)))
Old 4 Weeks Ago
PeterL's Avatar
PeterL PeterL is offline
Admin Team

Dus... vanaf januari ga je geen tijd meer hebben, Kees?

Blender vind ik nog steeds een lastig ding. Ik gebruk het wel eens om modellen in te testen als ze geëxporteerd zijn uit Cinema, maar daar blijft het dan ook bij.
Gebruiksvriendelijk is het zeker niet als je een programma als Cinema gewend bent...

Ik vrees dat Maxon wel wat klanten zal verliezen door het systeem van maandelijks, jaarlijks,... abonnement. Daar doe ik ook niet aan mee.

Lastge vragen gaan stellen in de lessen van Douwe of Marijn lijkt me overigens wel een leuk tijdverdrijf

Peter
Old 4 Weeks Ago
douwe's Avatar
douwe douwe is offline
Admin Team

De perpetual licenses blijven voorlopig gewoon verderbestaan, hoor.
Het is dus zeker niet alléén maar subscription.

Blender of Houdini leren is altijd een goed idee !

Over die lastige vragen ;
Kom maar op, Benidorm Bastards !
Al zal je wel elk semester moeten terugkomen, want de studentenlicenties duren vanaf R21 zes maanden.

d
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules