C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum  

Go Back   C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum > RESOURCES > Vragen >>> > Belichting en renderen in Cinema4D

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 4 Weeks Ago
Dweemes Dweemes is offline
Admin Team

Default ProRender

Hallo Allemaal, terug van een hele tijd weggeweest.
Heel druk en amper Cinema aangeraakt.
Het is zoals fietsen, je verleert het niet, maar ik moet toch bij momenten heel erg zoeken naar redelijk basic buttons...

De nieuwe release 19 heeft ProRender onder de motorkap zitten, met heel wat mogelijkheden vind ik, maar ik bots gelijk op een paar problemen:

Omdat alles via het reflection channel werkt ben ik me nu dus al even suf aan het zoeken hoe ik random colors op een cloner gebruik, want de mograph color shader zet je dus in het color channel. Lukt dus niet, tenzij ik met fysical render, dan werkt alles perfect.

En een ander vervelend dingetje is dat je een materiaal niet kan toekennen (blijkbaar) aan front of back, het is steeds "both sides" als ik dus het deksel van een verfblik aan de buitenzijde een kleur wil geven en aan de binnezijde een geborsteld staal, dan moet ik het ding echt een dikte geven.
Normaal zet je hier gewoon 2 materials op, waarbij je bij elk aangeeft of het voor front of back is.

Iemand suggesties? In tutorials of zo vind ik nog niks.
Old 4 Weeks Ago
roobol roobol is offline
Admin Team

Long time no see, Dweemes. Ik kan je helaas niet helpen want ik heb zelfs de demo van R19 nog niet geprobeerd...
Old 4 Weeks Ago
Cinemike's Avatar
Cinemike Cinemike is online now
Senior Member

Hi Dweemes,

as for your second problem, the Help can help.
Within a looong list of limitations, you can find:
"The Texture tag’s Mix Textures option and assigning materials to only one side of a polygon (both sides will always be textured) is not supported."

You can work around this with the Normal Directions shader, but I hope all these limitations will be overcome within the next releases.

CU
Michael
Old 4 Weeks Ago
Cinemike's Avatar
Cinemike Cinemike is online now
Senior Member

Looks like the Normal Direction shader does not work with ProRender either. Sorry.
Old 3 Weeks Ago
Admin Team

Thanks Cinemike, i already tested these problems by working in both physical and prorender.
Indeed, a lot of "material- and light- related" options do not function, wich is probably normal because of the type of render engine.
And some other bugs but not sure they may be video card related.
It only seems a bit odd that they release this already.
Ok for preview, but unable to use it to render a scene.
So the only way to use it seems to be to set up two lighting rigs, one for final render and one for preview purposes, and then use one of them depending on what you are doing.
It looks as if they wanted to show off a bit and telle us they are finally working on GPU based renderers.
But we will have to wait at least until august 2018 to see something that really works (i hope)
Never was a fan of external renderers... mostly because of the necessary work arounds. Havent tested the latest versions though...
Old 3 Weeks Ago
Admin Team

By the way,

Installing this release was a real pain in the but (always worked perfect with the previous ones)
And the help for some reason still does not work...

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules