C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum  

Go Back   C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum > RESOURCES > Vragen >>> > Overige vragen

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 17th July 2011
Iwonder3Dart Iwonder3Dart is offline
Junior Member

Thumbs up probleem met viewport/problem with viewport【opgelost/solved】

Hallo idereen,

Ik ben bezig met een animatie dat ik moet inleveren in september voor het les van roobol.

het probleem is dat ik ben begonen met de rigging en het animeren van mijn personage.

Maar als ik op het knop spel druk beggin cinema 4D frizzen en stopt en toont niks in mijn viewport,

Het is nog niet gerendeerd.

Cinema 4D reageert alsof ik een tekoort aan geheugen heb op mijn computer.

System

Processor: I7 2.8 Ghz

Geheugen: 4 go

Weet iemand hoe kan ik het oplossen ?

Dank vooraf.

Hello everybody,

I am bussy with an animation that i have to deliver in September for roobol les.

The problem is that Im started with the rigging and animating of my character.

But when I hit the button play Cinema 4D frizz and stops and shows nothing in my viewport.

It is not yet animated.

Cinema 4D act like, if I'm running out of memory on my computer.

Processor: i7 2.8 Ghz

Memory: 4 Go

Does anybody knows how to figure this out ?

Thanks in advance.

Last edited by Iwonder3Dart; 13th August 2011 at 11:17. Reason: opgelost/solved
Reply With Quote
Old 17th July 2011
Tom's Avatar
Tom Tom is offline
Senior Member

mocap bestanden zijn heel zwaar wegens de keyframes op elke frame het beste dat je kan doen is deze uitkuisen voor je ze test maar dit vraagt wel wat tijd en werk.

indien het niet de file is die te zwaar zou zijn voor je pc maak dan gewoon alles van de omgeving dat je niet nodig hebt voor de ani onzichtbaar in de viewport. Zodat je enkel nog ziet wat nodig is om je ani te tunen en al de rest enkel zichtbaar is in de render
Reply With Quote
Old 11th August 2011
Junior Member

Default Dank u

Quote:
Originally Posted by Tom View Post
mocap bestanden zijn heel zwaar wegens de keyframes op elke frame het beste dat je kan doen is deze uitkuisen voor je ze test maar dit vraagt wel wat tijd en werk.

indien het niet de file is die te zwaar zou zijn voor je pc maak dan gewoon alles van de omgeving dat je niet nodig hebt voor de ani onzichtbaar in de viewport. Zodat je enkel nog ziet wat nodig is om je ani te tunen en al de rest enkel zichtbaar is in de render
Hello,Tom

dank u voor jouw antwoord het heeft mij echt geholpen .

ik heb ook all mijn textures en kleren van mijn personages weg gedaan en het heeft de probleem opgelost.
Reply With Quote
Old 11th August 2011
Tom's Avatar
Tom Tom is offline
Senior Member

Om zo"n dingen te vermeiden werk ik met twee files
1 file met alle modellen in om te textureren en whatever
1 file met de karakters in en gewoon cubes op de plaatsen waar de objecten uit de scene moeten komen (in de juiste afmetingen)

Dit zorgt ervoor dat de viewport niet blokkeert bij het testen van de renden en laat een makkelijke animatieworkflow toe.

Dan kuis ik de bvh(mocap) uit zodat de file in zijn geheel lichter wordt.

als de ani op punt staat gooi ik dek ubes eruit en omdat die op de jusite plaats stonden kan ik gewoon een copy paste doen van heel mijn afgewerkte scene en de ani zou perfect moeten uitrenderen mits de viewport problemen heeft ver voordat de renderer er problemen mee heeft

Dit lijkt misschien een beetje omslachtig maar het werkt uiterst makkelijk voor mij, maar is voor mij wel de meest praktusche manier voro grote scenes of zware animaties in c4d
Reply With Quote
Old 11th August 2011
Junior Member

Default leuke tips

Quote:
Om zo"n dingen te vermeiden werk ik met twee files
1 file met alle modellen in om te textureren en whatever
1 file met de karakters in en gewoon cubes op de plaatsen waar de objecten uit de scene moeten komen (in de juiste afmetingen)

Dit zorgt ervoor dat de viewport niet blokkeert bij het testen van de renden en laat een makkelijke animatieworkflow toe.

Dan kuis ik de bvh(mocap) uit zodat de file in zijn geheel lichter wordt.

als de ani op punt staat gooi ik dek ubes eruit en omdat die op de jusite plaats stonden kan ik gewoon een copy paste doen van heel mijn afgewerkte scene en de ani zou perfect moeten uitrenderen mits de viewport problemen heeft ver voordat de renderer er problemen mee heeft

Dit lijkt misschien een beetje omslachtig maar het werkt uiterst makkelijk voor mij, maar is voor mij wel de meest praktusche manier voro grote scenes of zware animaties in c4d
Jhaa het kan wel eens helpen, ik had het elder moeten doen.

Ik weet nu pas waarom heb ik het niet gedaan, ik was met de bind en de weight tool bezig.

Nu zal ik een manieer moeten vinden om de kledij op mijn personage te plaatsen.

wat bedoel jij met de bvhs te kuisen bedoel jij de onodige keyframes en de posities weg te doen en so voor ?

dank u voor die tips , a presto

ps:Tom kan jij iets van xpresso ?
Reply With Quote
Old 11th August 2011
Tom's Avatar
Tom Tom is offline
Senior Member

bvh's uitkuisen elke keer tussen het hoogste en het laagste punt van ene beweging alle keyframes vervangen door een fcurve (dus zodat de beweging wel dezelfde fblijft maar een hele hoop keyframes weg zijn)

ik kan iets met xpresso maar ben zeker niet de beste persoon om daar echt mee te helpen (roobol en sirblack...; zijn de meest aangewezen personen op dit forum voor xpresso)
Reply With Quote
Old 12th August 2011
Junior Member

Default ok

Quote:
bvh's uitkuisen elke keer tussen het hoogste en het laagste punt van ene beweging alle keyframes vervangen door een fcurve (dus zodat de beweging wel dezelfde fblijft maar een hele hoop keyframes weg zijn)

ik kan iets met xpresso maar ben zeker niet de beste persoon om daar echt mee te helpen (roobol en sirblack...; zijn de meest aangewezen personen op dit forum voor xpresso)
Ok nu snap ik het better.

Ik was bezig met die f-curve maar ik vind het lastig omdat wij moeten elke punt aanpassen van onze bvhs zodat die match met onze personage ,

Omdat meestal zijn eer veel fouten.

Ik weet niet als jij het wist maar voor constante bewegings zo als wandelen kan jij motion clips gebruiken.

Jaa ik weet dat Roobol echt goed is met Xpresso, hij is mijn leerkracht.
Reply With Quote
Reply

Tags
memory, probleem, problem, viewport

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules