C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum  

Go Back   C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum > RESOURCES > Vragen >>> > Overige vragen

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 8th January 2020
bijkanguru bijkanguru is offline
Member

Aan de positievere kant, er gaat ook een nieuwe pro radeon komen.
Tegen dat die er is, is het misschien ook mogelijk hem volledig te gebruiken en veiliger dan nu nog voor apple+nvidia te gaan.
Old 12th January 2020
MacObsession's Avatar
MacObsession MacObsession is offline
Senior Member

over welke PRO radeon hebben we het hier, deze? Radeon Pro W5700X met 16 GB GDDR6-geheugen

Ben nog volop aan het beslissen en het zoeken, maar het staat vast 100% MAC
Op het werk heb ik momenteel een iMac 5K, die 2 jaar oud is maar toch een pak trager renderd. Ik dacht eerst dat het aan het scherm ligde, 5K tegenover mijn gewoon HD scherm. Als ik een screenshot neem, is deze 2x zo groot (5K) maar een render in picture viewer met zelfde grote duurde toch 30min langer. In de testen kan ik zien dat de macpro 2019 dit nog eens in de helft snijd Maar eigenlijk mag ik niet klagen voor snelheid als thuis machine. Alleen de GPU is een probleem thuis, dit vooral in beeld opbouw viewport cinema. Daar moet ik soms langs wachten tot ik iets kan zien

ik heb er geen kaas van gegeten, maar zou in mijn huidge macpro een ATI kaart vega kunnen steken, misschien een oplossing?
Old 12th January 2020
roobol roobol is offline
Admin Team

mogelijk helpt deze info: https://support.apple.com/nl-be/HT208544
Old 13th January 2020
Ztef Ztef is offline
Member

Ik render vooral CPU (physical renderer), net een nieuwe PC besteld en heb mn 2 jaar oude 27 inch iMac nog staan, 2080 ti 11GB videokaartje en een 3970X 32 core treadripper, 500 GB ssd en een 6TB harddisk, kreeg 10% korting, 4700 euro ex btw. Scherm heb ik een BenQ PD2700U gekozen, de iets goedkopere broer van PD3200U en de PD3220U die 2x zo duur is. Komt telkens naar voren als go-to scherm voor grafisch en visueel werk, tevens ook 4K. Succes om daar een competitieve mac voor te vinden, vooral als je kijkt naar cinebench scores, die nieuwe treadripper scoort 2x zo hoog als de snelste CPU van die mac pro.

Ik gebruik iMac nog erbij voor communicatie en internet gebonden dingen, photoshoppen enzo want ja dat 5K scherm is heerlijk, de PC puur voor de danoontje.

Last edited by Ztef; 15th January 2020 at 23:43.
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules