C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum  

Go Back   C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum > RESOURCES > Recources, Tips >>>

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 30th January 2013
Konichowaa Konichowaa is offline
Member

Default Meer personen in 3d / rpc

Hello allemaal,

dit is een van mijn eerste posts dus ik hoop dat ik deze post niet herhaal.

Ik ben eigenlijk op zoek naar meer 3d mensen voor in mijn projecten te zetten, liefst business-style en niet te veel korte broeken of te casual.

De mensen uit de C4Dvisualize bibliotheek en Dosch Design collectie heb ik al maar die zijn toch niet erg realistisch (houding, verhouding, textuur) of bruikbaar (te casual bijvoorbeeld).

Ook heb ik tijdens R13 de mensen van Archvision gecontacteerd omdat ik de RPC objecten heel graag wilde gebruiken, maar toen kreeg ik de uitleg dat de RPC-plugin sinds R12 niet meer compatibel is met cinema4D, alleen dus in oudere versies.
Dit is bijzonder jammer, want ik vind nergens zo'n realistische personen, het zijn dan ook 360° foto's. Ik begrijp ook niet waarom dit niet meer compatibel kan zijn. -sigh-
OK, ik kan billboards gebruiken maar dan is de schaduw vaak niet juist, lijken ze te zweven aan één kant of krijg je de kleuren vaak niet juist met je rendering.

Mijn vraag is dus of jullie tips hebben voor realistische mensen, iemand die TOCH een RPC-compatibiliteit heeft gemaakt voor R14, etc...
want ik krijg hier constant opmerkingen over bij mijn klanten. Één verwees zelfs naar buitenaardse wezens?!

Alvast bedankt voor enige tips.
gr, koen
Reply With Quote
Old 30th January 2013
ichi.one ichi.one is offline
Senior Member

animatie of stills ?

bij stills moet je ze gewoon photoshoppen.
Old 30th January 2013
Konichowaa Konichowaa is offline
Member

Hey ichi.one

Het is voornamelijk voor stills van beursstanden en interieurs. Maar omdat het vaak snel moet gaan en ik veel perspectieven heb in alle richtingen lijkt 3d of RPC eenvoudiger.
Ik vind het echt zo jammer dat die RPC niet meer gaat.

Ik heb inderdaad op jullie werk gezien (ook vrayforc4d forum) dat jullie ze photoshoppen en dat ziet er echt wel netjes uit, maar spendeer je daar niet te veel tijd aan om dat telkens opnieuw te doen voor je projecten of nieuwe versies?

Prachtig werk trouwens! ik voel me heel klein als ik ernaar kijk :-D

koen
Reply With Quote
Old 30th January 2013
ichi.one ichi.one is offline
Senior Member

3d mensen is natuurlijk éénvoudiger maar het blijven 3d mensen wat je ook doet, zelfs rpc zou ik niet aan mijn klanten verkocht krijgen idem met planten
Old 30th January 2013
Marijn's Avatar
Marijn Marijn is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Konichowaa View Post
Ik begrijp ook niet waarom dit niet meer compatibel kan zijn. -sigh-
Met Cinema 4D R12 zijn enkele core-wijzigingen doorgevoerd waardoor alle plugins opnieuw gecompiled en soms aangepast moesten worden. Normaal gezien was dat niet zoveel werk, dus waarom deze developer de moeite niet heeft genomen weet ik niet.

Tags
3dpeople, mensen, rpc

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules