C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum  

Go Back   C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum > RESOURCES > Vragen >>> > Plugins & Scripts/Python/Coffee/Xpresso

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 4 Weeks Ago
Petertje's Avatar
Petertje Petertje is offline
Senior Member

Default Plugins in R21

Wie weet kan of wil iemand me helpen! Ik heb pas mijn R17 naar R21 ge-update.
Een aantal dingen gelezen over het nieuwe systeem om plugins te kunnen gebruiken. Dit ook op verschillende manieren proberen toe te passen, maar...
het programma loopt vast... ik kon het zelfs niet meer uitzetten. Alles aan plugins verwijderd om R21 weer te kunnen gebruiken, maar wel zonder plugins.
Is er iemand die ook R21 gebruikt en het wel gelukt is om (b.v. gratis) plugins te gebruiken? Dan graag een uitleg "voor dummy's" als dat lukt :-). Ik zou er geweldig mee geholpen zijn.
Reply With Quote
Old 4 Weeks Ago
Wes's Avatar
Wes Wes is offline
Member

Send a message via Skype™ to Wes

Het systeem onder de motorkap werd van R20 naar R21 helemaal anders, daardoor was het niet meer een simpele update voor developers maar moesten deze grotendeels hun plugins herschrijven.
Reply With Quote
Old 4 Weeks Ago
Petertje's Avatar
Senior Member

Klopt Wes, dat heb ik ook begrepen. Mij lukt het alleen niet om b.v. de gratis plugin van Maxon "coonsmesh" te installeren. Deze is geschikt voor R21 en er zit geen licentie of "key" aan vast.

Kan ik een aantal plugins (geschikt voor R21) in een map (die ik "plugins" noem) op b.v. het bureaublad bewaren en linken met R21? Of moet ik elke plugin apart linken met R21?
Wie weet is het iemand hier wel gelukt en hopelijk mij vertellen hoe hij of zij het heeft gedaan. Van oude plugins weet ik dat ze niet werken in R21. Daarvan moet ik een update downloaden en krijg ik (denk ik) een "key". Er is vast iemand die veel handiger is met dat soort dingen als ik :-).
Reply With Quote
Old 4 Weeks Ago
Wes's Avatar
Wes Wes is offline
Member

Ik denk dat dat van plugin tot plugin afhangt, voor die coonsmesh misschien mailtje naar Maxon zelf sturen dat er iets niet juist is.
Reply With Quote
Old 4 Weeks Ago
PeterL's Avatar
PeterL PeterL is offline
Admin Team

Heeft het misschien iets met het besturingssysteem te maken?
Old 4 Weeks Ago
Wes's Avatar
Wes Wes is offline
Member

Ik heb vandaag eindelijk de update gedaan van R20 naar S22 en de scripts/plugins die ik gebruikte werken allemaal perfect zonder enige updates - ik vermoed dat de sprong van R17 naar R21 te groot is, als ik me goed herinner was R19 naar R20 niets meer bruikbaar.
Reply With Quote
Old 4 Weeks Ago
Petertje's Avatar
Senior Member

Dat is inderdaad zo Wes. oude plugins werken niet meer in R21 of je moet een update aanvragen bij de ontwilkkelaar. Maar hoe heb jij de plugins ge´nstalleerd? Heb jij een map "Plugins" gemaakt, daar al je plugins ingezet, een "pad" gemaakt voor deze map in de voorkeuren van de plugins? Dat is het probleem waar ik mee zit :-)... ik krijg ze niet ge´nstalleerd.
Reply With Quote
Old 3 Weeks Ago
Wes's Avatar
Wes Wes is offline
Member

C:\Users\cream\AppData\Roaming\Maxon\Maxon Cinema 4D R22_06E03A84\plugins

Dat zit sinds een paar versies goed verstopt in je directory, als je het vergeet kan je in c4d naar je preferences en onderaan klikken op "Open Preferences Folder"
Reply With Quote
Old 3 Weeks Ago
Petertje's Avatar
Senior Member

OkÚ, dank je Wes... ik ga er mee aan de gang :-)
Reply With Quote
Old 3 Weeks Ago
Petertje's Avatar
Senior Member

Alles is opgelost! Ik had het 'bug-report" van mijn Cinema4D R21 naar Maxon gestuurd en daar bleek uit dat het Eset, de beveiliging moest zijn.
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules