C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum  

Go Back   C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum > Beginner hoekje - Beginner Corner > Beginners forum

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 8th January 2014
Ramon-R87 Ramon-R87 is offline
Junior Member

Smile 3D Printer model

Hallo allemaal,

Na een introductie cursus te hebben gevolgd voor C4D ben ik begonnen aan mijn eerste eigen model. Ik heb gekozen om een model van een 3D printer te maken dat geďnspireerd is door de 'Makerbot Replicator'. Het was niet de bedoeling een exacte kopie te maken. Het model is volledig gerigged (deur, ventilatoren, platform, printerkop en powerswitch). Het model is een WIP zoals jullie kunnen zien.

Het model is nog niet volledig getextured. De materials komen van de v-ray website en zijn dus NIET door mijzelf gemaakt. De belichtingsstudio komt uit de v-ray studio tools set.

Overigens zie ik in het close up shot dat de kabels niet op de juiste plaats vast zitten. Dit is vreemd aangezien ze in C4D zelf wel steeds op de juiste plek zitten, maar na de render dus blijkbaar niet meer. Iemand een idee hoe dit kan?

Feedback over het model, textures en belichting en andere zaken is zeer welkom.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	3DPRINT1a.jpg
Views:	295
Size:	155.0 KB
ID:	10463   Click image for larger version

Name:	3DPRINT2a.jpg
Views:	278
Size:	156.3 KB
ID:	10464   Click image for larger version

Name:	3DPRINT3a.jpg
Views:	282
Size:	220.7 KB
ID:	10465  
Reply With Quote
Old 8th January 2014
kingcoma's Avatar
kingcoma kingcoma is offline
Member

de TERING wat is dat mooi! =D

Voor je eerste eigen model is dit echt supernetjes hoor!

Heb je toevallig ook een wireframe liggen?

Op de tweede afbeelding zou ik wel een kleine bevel oid doen op die stukken in de spoelen (zijn het spoelen?) Dat maakt het iets zachter en realistischer.

Over welke kabels heb je het precies? Het zou kunnen dat de subdivision anders staat voor de render dan voor de viewport en dat ie dat dan anders afrond?
Old 8th January 2014
PeterL's Avatar
PeterL PeterL is offline
Admin Team

Inderdaad heel mooi en niet echt beginnerswerk meer...

Peter
Old 8th January 2014
Rich_Art Rich_Art is offline
Erelid

Niks mis mee met deze "eerste" render. Mijn eerste was gewoon een checkerplane met een chrome sphere.
Mja dan spreken we ook over heel wat generaties 3D -applicaties terug. :-)

Peace,
Rich_Art.
Old 8th January 2014
Junior Member

Allemaal bedankt voor de reacties. Ik moet toegeven dat voor mijn eerste model ik ook zeker tevreden ben! Het heeft wel behoorlijk wat tijd gekost voor mij als beginner en sommige onderdelen heb ik meerdere malen opnieuw moeten maken voor ze ergens op begonnen te lijken. Daarnaast ben ik er ook zeker van dat mijn gebruikte methodes zeker niet altijd even 'schoon' en elegant zijn. Ik heb voornamelijk veel gebruik gemaakt van splines bij dit model.

@Kingcoma klopt, het zijn inderdaad spoelen waarop het materiaal voor de printer door een buis in de printkop wordt gevoerd. Ze kunnen inderdaad een wat zachtere look hebben. Dat ga ik zeker nog aanpassen, thanks!
De kabels die ik bedoelde zijn die op het 3e plaatje (de witte buisjes bovenop) ze horen in die zwarte rondjes te zitten. Ben erachter gekomen dat als ik de minimum time van het project op -1 frames zet dat ze dan wel op de juiste plek zitten. Waarschijnlijk heeft dit dus iets te maken met de xpresso functies gok ik.
Heb een wireframe proberen te maken en toegevoegd, neem aan dat je dit bedoeld. Denk dat hierop duidelijk te zien dat het model niet heel erg elegant is qua hoe het gemaakt is. Met name die extruded splines zien er gek uit in de wireframe en ik heb ook geen idee hoe dat netter gemaakt zou kunnen worden behalve dan door de panelen vanaf cubes op te bouwen.

@PeterL, Dankjewel voor het compliment! Denk wel dat de belichtingsstudio en de textures een groot verschil maken. Als ik deze ook helemaal zelf had gedaan dan was mijn gebrek aan kennis en ervaring een stuk duidelijker te zien in de render..

@Rich_Art, Voordat ik aan dit model begonnen ben heb ik wel de 'introduction to c4d' tutorial gevolgd. Hierbij maak je een vrij uitgebreid ruimteschip en daar heb ik erg veel van geleerd (heeft me ook 2 maanden gekost). Weet niet of er al zoveel tutorials beschikbaar waren in de tijd dat jij begon met C4D, denk dat het toen nog een stuk moeilijker was om te beginnen dan ik het nu al vind..
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	WIREFRAME.jpg
Views:	269
Size:	447.6 KB
ID:	10471  
Reply With Quote
Old 8th January 2014
Erelid

Quote:
Originally Posted by Ramon-R87 View Post
@Rich_Art, Voordat ik aan dit model begonnen ben heb ik wel de 'introduction to c4d' tutorial gevolgd. Hierbij maak je een vrij uitgebreid ruimteschip en daar heb ik erg veel van geleerd (heeft me ook 2 maanden gekost). Weet niet of er al zoveel tutorials beschikbaar waren in de tijd dat jij begon met C4D, denk dat het toen nog een stuk moeilijker was om te beginnen dan ik het nu al vind..
LoL, toen ik begon was 3D in het algemeen iets wat nog erg in de kinderschoenen stond laat staan dat er veel tutorials waren. We hadden niet eens hypernurbs en GI etc etc.

Peace,
Rich_Art.
Old 9th January 2014
luckske luckske is offline
Member

Quote:
Originally Posted by Rich_Art View Post
LoL, toen ik begon was 3D in het algemeen iets wat nog erg in de kinderschoenen stond laat staan dat er veel tutorials waren. We hadden niet eens hypernurbs en GI etc etc.

Peace,
Rich_Art.
In 1986 waren ze toch al goed bezig

http://nl.wikipedia.org/wiki/Luxo_Jr.

http://www.imdb.com/title/tt0091455/

http://www.computerhistory.org/atchm/pixars-luxo-jr/
Reply With Quote
Old 9th January 2014
Erelid

Jups heel goed maar dat was geen "gewone man" applicatie/computer waarmee dit gemaakt is.
Het was trouwens Tin-Toy wat mij tot deze hobby heeft aangezet.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tin_Toy

Deze zag ik destijds met mijn 80386 pc op het scherm verschijnen nadat ik een super hightech Videocard erin had gezet...

Peace,
Rich_Art.

Last edited by Rich_Art; 12th March 2015 at 14:11.
Reply With Quote
Old 11th January 2014
Junior Member

Heb een korte testanimatie gemaakt om mijn rig en de rendersettings uit te kunnen proberen. Heb de MOV zoals die uit C4D kwam rechtstreeks geupload naar Vimeo en dat heeft geleid tot een afname van de kwaliteit. Heb overigens geen rekening gehouden met de reflectie van de softbox in het glas voordat ik begon te renderen..

De Vimeo link: https://vimeo.com/83924742

Ik denk zelf dat er een aantal punten zijn waar iets te veel noise aanwezig is en de glimmende lijn aan de linkerkant van de voorste plaat is een beetje irritant. De display is ook nog niet echt geweldig maar daar wordt nog aan gewerkt, al moet ik nog even uitvinden hoe ik die precies ga verbeteren. Positief punt is dat de rig goed werkt en het makkelijk te animeren is.
Reply With Quote
Old 1st September 2014
miguel77 miguel77 is offline
Junior Member

Greak work mates! Are you also using z-brush for 3D modeling? Most hobbyist I know prefer CAD filing because it fits best with complex modelling and intricate designs. When 3D printing our miniature models, we use both those softwares. Actually, just last week, we built a miniature Space Wolf Army using 3D2print’s 3D2PRO series plastic ABS and PLA filaments. If you’re not satisfied with the results, you can use acetone for the finishing touches to make your creations glossy and shiny. The quality of 3D-printed miniatures will depend on the resolution and what materials you’ll use.
Reply With Quote
Reply

Tags
3d printer, beginner, eerste model, makerbot replicator, wip

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules