C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum  

Go Back   C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum > WIPS/FINALS > Advanced Work in Progress (WIP)

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 30th March 2020
Ztef Ztef is offline
Member

Dat Peter, vind details enzo mooi, licht is wat mij betreft vlakjes. Ik mis ook contact schaduw en een bepaalde tastbaarheid.

Ikzelf gebruik nu vaak een infinite light en een GI sky op 200% brightness vanwege glas reflecties. Ik gebruik geen ambient occlusion omdat ik overal die zwarte vlekken omheen er erg kunstmatig uit vind zien. Het helpt ook om je diffuse depth op 2 te zetten, ik gebruik voor beide meestal irradiance cache. Dit helpt om meer licht in de hoekjes en schaduw delen van je scene te krijgen. Om meer licht in je scene te krijgen kun je wellicht de gamma op 2/2,5 zetten of zelfs hoger. Andere manier is om in je camera settings gebruik te maken van ISO waardes, geeft mooi realistisch effect omdat lichtbronnen stuk lichter worden.

Gebruik je de physical renderer? Zo ja benieuwd wat je settings zijn, ik kwam laatst een tutorial tegen die mn render tijden halveerde en kwaliteit verhoogde omdat ik dus jaren dacht een goeie basis instelling te hebben maar eigenlijk totaal tijd zat te verspillen. Gebruikte ook geen DOF was te zwaar, maar nu is t geen issue meer eigenlijk.

Maar misschien ben ik te verwent geraakt aan 64 render threads en is t makkelijk om je settings flink omhoog te gooien. Maar misschien heb je er toch iets aan, zal binnenkort wat interieur dingen plaatsen.

Oh en je materialen kunnen denk ook wat overtuigender, de balken, lijken een 'seamless' effect te hebben, daardoor ontstaan die rare spiegelen en iets te veel herhaling denk ik.

Last edited by Ztef; 30th March 2020 at 00:28.
Reply With Quote
Old 30th March 2020
Petertje's Avatar
Petertje Petertje is offline
Senior Member

Allemaal bedankt voor de input. Zeker het commentaar van Ztef... daar heb ik wat aan. Zelf ben ik nooit zover gegaan om aan de standaard instellingen van de render te tweaken. Dat moet er maar eens van komen nu. Ook physical renderer ga ik eens uitproberen. Ben natuurlijk ook zelf benieuwd wat de veranderingen zijn. Top en bedankt!
Reply With Quote
Old 30th March 2020
Ztef Ztef is offline
Member

Quote:
Originally Posted by Petertje View Post
Allemaal bedankt voor de input. Zeker het commentaar van Ztef... daar heb ik wat aan. Zelf ben ik nooit zover gegaan om aan de standaard instellingen van de render te tweaken. Dat moet er maar eens van komen nu. Ook physical renderer ga ik eens uitproberen. Ben natuurlijk ook zelf benieuwd wat de veranderingen zijn. Top en bedankt!
In dat geval:

Goeie standaard setting voor Physical Renderer is:

Sampler zet je op Adaptive
Sampler quality zet je op Automatic

Het enige wat je nu handmatig kunt veranderen is de Shading Error Threshold. Dit is eigenlijk de enige setting die je hoeft aan te passen, meestal op 5% ben je er wel, je kunt dan nog voor kiezen om daaronder de blurriness, shadow, AO en SSS subdivisions nog wat hoger te zetten mochten deze niet optimaal zijn, maar voor veel scenes is standaard van 2 al voldoende. Dit zal je workflow super easy maken, begin je scene op te bouwen met Shading Error Threshold op 20, dan wordt het geheel pixeliger, kun je snel de basis opzetten, daarna kun je steeds hoger gaan wanneer je richting eind render gaat. Wat me opviel is dat ineens DOF mogelijk was zonder dat t dikke render tijden genereerd, en de kwaliteit werd ook veel beter.
Reply With Quote
Old 31st March 2020
Petertje's Avatar
Senior Member

Dit is de Physical Renderer van de Loft (zie instellingen). Ik zag dat ik de Ambient Occlusion aan had laten staan. Misschien dat dat de oorzaak is van de ruis in de schaduwen. Alle schaduwen zijn een stuk steviger geworden. Heb verder nog niks aangepast zoals de houten balken b.v., dat is wat makkelijker als de render instellingen. Ik wordt wel blij van dit resultaat.
Attached Images
File Type: jpg Ztef P render.jpg (491.4 KB, 6 views)
Reply With Quote
Old 31st March 2020
Petertje's Avatar
Senior Member

Hier de instellingen
Attached Images
File Type: jpg Schermafbeelding 2020-03-31 om 16.13.15.jpg (416.4 KB, 5 views)
Reply With Quote
Old 31st March 2020
Ztef Ztef is offline
Member

Kijk, stukken beter! Heb je diffuse depth van GI al eens op 2 gezet, beide op irradiance cache, dan worden je donkere schaduw delen zoals onder de bank iets minder diep. En t kan helpen om dan je gamma op 1,5 te zetten waardoor het geheel wat lichter weer wordt.
Reply With Quote
Old 31st March 2020
Petertje's Avatar
Senior Member

Ga ik morgen proberen... super bedankt Ztef
Reply With Quote
Old 2nd April 2020
Petertje's Avatar
Senior Member

Hier is de laatste render tot nu toe. De balken zijn vervangen... daar zat de houtworm in :-).
Gelijk even steunen gemaakt want ze staken een beetje vreemd in de muur. De scherm render duurde 80 minuten, dus dat wordt een nacht renderen al ik het beeld op A3 ga maken. Er staat ook erg veel in het beeld. Om de render instellingen beter onder de knie te krijgen, ga ik wat eenvoudiger beeld maken om sneller resultaat te zien.
Ik ben benieuwd wat jullie van deze nieuwe render vinden!
Attached Images
File Type: jpg Dondr 2 april.jpg (416.9 KB, 4 views)
Reply With Quote
Old 2nd April 2020
Ztef Ztef is offline
Member

Gaat elke keer weer stap vooruit. Toch blijft wat doods, ondanks al dat detail. Misschien zijn niet alle materialen even overtuigend, zoals je theepot oogt wat vlakjes.

Ja sorry, de render settings zijn wel beetje hardcore..
Maar je moet er wat voor hebben.

Staat AO nu uit?
Reply With Quote
Old 2nd April 2020
Petertje's Avatar
Senior Member

AO stond niet uit...ai... vergeten. Bij deze render staat AO uit, Verder precies alle render instellingen ingesteld zoals jij voorstelde. Er zat inderdaad helemaal geen materiaal op de theepot, de mok en de gordijnen... nu wel. Je ziet nu wel het plafond en de wand in elkaar overlopen, maar misschien kan ik dat met render instellingen verbeteren.
Attached Images
File Type: jpg Do 2 april NO AO.jpg (505.2 KB, 4 views)
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules