C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum  

Go Back   C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum > Beginner hoekje - Beginner Corner > Beginners forum

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 10th March 2017
Gerwald Gerwald is offline
Junior Member

Default hardware

Ik zoek mijn rendertijden wat omlaag te halen. Na een beetje googlen kwam ik te weten dat het renderen 100% op de CPU gebeurd en de grafische kaart dus geen invloed heeft. Na de prijzen te bekijken van processoren met 8 kernen/16 threads vraag ik me af of het beter is te investeren in één zware processor of in meerdere zwakkere computers voor netwerkrenderen.

Zijn er andere elementen die invloed hebben op de rendertijd?
Welk systeem gebruiken jullie?

Ik gebruik momenteel een intel I7-6700 3.40 GHz met 32GB RAM
Reply With Quote
Old 11th March 2017
Wes's Avatar
Wes Wes is offline
Member

Send a message via Skype™ to Wes

Ik hoorde al aantal keer het gerucht dat de volgende versie van c4d cpu gaat ondersteunen dus misschien even afwachten, verder hebben enkel de cores geloof ik invloed op rendertijden..
Reply With Quote
Old 11th March 2017
cuba cuba is offline
Member

ik heb al enkele jaren een intel(r)xeon(r) cpu e5-2670 0 @2.6GHz (2 processors van 16 cores dus 32 cores)

deze werkt vooralsnog prima

rendertijden kunnen van veel verschillende zaken afhangen: aantal poly's, complexiteit van materialen, rendersettings...
Reply With Quote
Old 13th March 2017
bijkanguru bijkanguru is offline
Member

Bij hardware & c4d was er onlangs een thread van Wes waar je mogelijk ook wat info kan halen: http://www.c4dlounge.eu/forum/showthread.php?t=7865

Je kan op GPU renderen maar is via plugin (in boven vermelde topic Octane).

De nieuwe amd's hebben ook veel cores voor hun prijs maar was voor mij geen optie (vrees dat het te warm wordt voor ITX kastje en AVX extensies nodig)
Old 13th March 2017
Wes's Avatar
Wes Wes is offline
Member

Ga in een grote boog om AMD heen voor 3D, ik heb nog steeds spijt dat ik voor de nieuwere generatie Mac Pro gegaan ben met AMD.. moest ik geweten hebben hoe zwak AMD is had ik liever een oude Mac Pro toren refurbished bij mac4us gekocht
Reply With Quote
Old 13th March 2017
Wes's Avatar
Wes Wes is offline
Member

Quote:
Originally Posted by bijkanguru View Post
Bij hardware & c4d was er onlangs een thread van Wes waar je mogelijk ook wat info kan halen: http://www.c4dlounge.eu/forum/showthread.php?t=7865

Je kan op GPU renderen maar is via plugin (in boven vermelde topic Octane).

De nieuwe amd's hebben ook veel cores voor hun prijs maar was voor mij geen optie (vrees dat het te warm wordt voor ITX kastje en AVX extensies nodig)
Ook goed nalezen welke engine je wil gebruiken en waarvoor je in gpu wil investeren, de nieuwe Vray 3.4 voor C4D wordt bijvoorbeeld als gpu compatibel verkocht maar eigenlijk is het enkel voor hun liveviewer (die vaak crasht). Uiteindelijke renders gaan nog steeds gewoon enkel op je cpu + veel materialen zijn niet compatibel in de liveviewer dus het is redelijk onbruikbaar voorlopig
Reply With Quote
Old 14th March 2017
bijkanguru bijkanguru is offline
Member

Ook nog even meegeven:

Origineel: AMD A8-3870, 8G, GForce GTX980
cinebench: cpu 127 GL 41.12

upgrade: Intel I7 7700, 16G, GForce GTX980
cinebench: cpu 877 GL 129

Stijging in CPU score was verwacht en bedoeling (het origineel ook nooit gekocht voor rendering), schrok wel dat GL score zo hard omhoog ging. Upgrade was eigenlijk vooral omdat 8G het maximum was bij de originele en daar zat ik toch soms over. Voor mij is het maar een hobby dus xeon en multi cpu oplossingen liggen ver in mijn verleden (x86 boeit daar niet echt en enige dat er nog is).
Op dit niveau kan je wel nog 7700k overwegen, gaat niet veel meer kosten (cpu zelfde prijs, moederbordje duurder maar op itx weinig voordelen)

GI cache en soortgenoten staan nu ook op M2 SSD (een goedkope en eigenlijk trage variant 128G plextor +- 60€ ), op origineel was de 40G sata ssd te klein (en die zijn snelheid viel tegen tov de 2T sshd data disk). Helpt ook veel en nakijken dat het wel degelijk aan staat en gebruikt wordt

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules