C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum  

Go Back   C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum > RESOURCES > Recources, Tips >>>

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 14th May 2016
PeterL's Avatar
PeterL PeterL is offline
Admin Team

Default Software alternatieven

Omdat in de laatste posts in het draadje over gratis ( legale ) software ( http://www.c4dlounge.eu/forum/showthread.php?t=3037 ) ook betalende versies werden vernoemd, wil ik daar een nieuw draadje voor aanmaken en dan eigenlijk specifiek iets waar alternatieven worden aangereikt voor de grote titels die niet voor iedereen bereikbaar zijn of waar niet iedereen fan van is...
Ook was er al een draadje opgestart over Affinity software , dat alternatieven aanbiedt voor vector- en bitmapbewerking, dus er is duidelijk nood aan informatie denk ik.

We proberen het best ook hier tot de grafische sector te beperken en dan hebben we dus dit:

Bitmapbewerking

- ArtRage : Natural Media zoals Corel Painter, maar met een veel lichter prijskaartje
- CLIP Studio Paint : het vroegere Manga Studio ( gebruik ik tegenwoordig vaak als prima alternatief voor PhotoShop... )
- GraphicConverter : ( Mac- only ) bitmap- editor met vele functies

Vectortekenen

- Affinity designer/
- ACD CAnvas ( Windows)
- ACD canvas-draw ( MAC )

DTP

- TypeTool : goedkope font- editor

( 2D-) Animatie

- Anime Studio

3D

- Lightwave 3D
- Poser
- marvelousdesigner
- daz3d

Laat jullie voorkeuren dus maar komen - met link - en dan plaatsen we die hierboven netjes bij elkaar.

Peter
Old 14th May 2016
bijkanguru bijkanguru is offline
Member

https://www.lightwave3d.com/
Niet echt budget maar alternatief voor cinema4d (beetje ruzie zoeken maar allemaal hebben ze voor- en nadelen en ben het eens met andere post dat het toch vooral aan de persoon ligt )
(gratis te downloaden, zonder licentie schakelt het automatisch op demo over)

poser
Vrij snel en simpel, zeker met de bibliotheek van www.daz3d.com erbij. (vind het nog net iets beter dan studio maar verschil begint klein te worden en er zijn ook abnormale mensen die anders denken en studio beter vinden).

Marvelous Designer'fashion' modeler. Met demo gespeeld (al paar versies terug blijkbaar) en interessant maar beetje te $$ voor mij. (liever eerst eens leren werken met wat ik heb )

Zuster zweert bij Xara voor tekenen.
Old 2 Weeks Ago
Member

Aangezien er hier een aantal (minstens één) Marvelous Designer gebruikers zitten, momenteel en tot 31/12 een lange black friday korting voor de semi perpetual editie.

(semi-perpetual: het werkt ook enkel als hun license servers draaien dus kunnen op elk moment besluiten dat het voorbij is)
Old 2 Weeks Ago
roobol roobol is offline
Admin Team

Voor de Macintoshistas, Luminar 3.0 is nu gratis in de App Store (was eerst 89€, daarna 53€ in afwachting van Luminar 4.0. Het is nog (net) geen Lightroom, maar het scheelt niet veel; ik ga de overstap maken. Mijn computer is nu Adobe-vrij en Microsoft-vrij (en binnenkort wellicht ook Maxon-vrij...).
Old 2 Weeks Ago
Member

Quote:
Originally Posted by roobol View Post
Mijn computer is nu Adobe-vrij en Microsoft-vrij (en binnenkort wellicht ook Maxon-vrij...).

Misschien dan eens kijken om het forum uit te breiden naar andere 3D of gfx? (eventueel onder de noemer 'verhuizen naar ... ' ). Er zijn er zo wel andere maar polyloop etc zijn veel te groot...

Denk dat het anders nog stiller gaat worden...
De speedmodelling is bv al mogelijk met meerdere progs.

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules