C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum  

Go Back   C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum > RESOURCES > Scenes

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 1st December 2009
Shademaster's Avatar
Shademaster Shademaster is offline
Admin Team

Thumbs up CGTalk Lighting Challenge #21 (gratis scene)

Hey mensen,

Jeremy Birn (belichtingsmeester) heeft een nieuwe belichting challenge geopend!

Je kunt gratis de scene downloaden en gebruiken om je eigen shading/belichting op los te laten. Daarnaast geeft Jeremy ook erg goede constructive critisism aan iedereen die een WIP post. De sfeer is erg goed en de mensen behulpzaam, ik dacht dat moet ik op de lounge posten!

http://forums.cgsociety.org/showthre...1&page=1&pp=15

Deze scene krijg je:

Veel succes aan diegeen die besluiten mee te doen!
Attached Thumbnails
bedroom_c4real_v01.jpg  
Reply With Quote
Old 1st December 2009
Rich_Art Rich_Art is offline
Erelid

Leuke scene om eens mee te spelen idd. Bedankt voor de link..

Peace,
Rich_Art.
Old 1st December 2009
Lunetta Lunetta is offline
Member

wow, bedankt om te delen.
misschien ga ik het ook pogen, maar enkel de comments zijn al interessant!
Reply With Quote
Old 1st December 2009
Marijn's Avatar
Marijn Marijn is offline
Administrator

Leuk, bedankt voor de tip! Ik heb ook eens iets in elkaar geknutseld. Als ik voor de 31e wat tijd heb ga ik er misschien nog wat werk van maken.

Attached Thumbnails
bedroom_render.jpg  
Old 2nd December 2009
Rich_Art Rich_Art is offline
Erelid

Suc6 alvast Marijn.

Peace,
Rich_Art.
Old 2nd December 2009
Shademaster's Avatar
Admin Team

Hey mooie renders Marij! Post ze ook op cgtalk!

Ik denk dat ik de belichting en kleur wel heb nu:

BIjna geen postwork in deze, alleen een kleine saturation, glow en een pietsie sharpening. Rendertijd 5 minuten met prepass.
Attached Thumbnails
bedroom_c4real_v02.jpg  

Last edited by Shademaster; 2nd December 2009 at 22:18.
Reply With Quote
Old 2nd December 2009
Marijn's Avatar
Marijn Marijn is offline
Administrator

Vewy nice, heerlijk sfeertje zo! Vooral rond het bed heel geslaagd, in de rest van de kamer oogt het nog wat vreemd hier en daar (zoals onder het bureau). Persoonlijk zou ik zeker de rechterhoek een stukje donkerder maken, zodat het licht/donker contrast mooi doorloopt. Maargoed, sowieso heel sterk.

Ik vind het eerlijk gezegd jammer dat je textures mag toevoegen aan je scene. Ik vind het een veel leukere challenge om het gewoon allemaal wit te laten, en puur het licht het werk te laten doen. Op cgtalk zie ik al veel renders die meer lijken op inkleurplaten dan op mooie belichtingen, en dat kan toch ook niet het doel van de challenge zijn geweest.
Old 3rd December 2009
Shademaster's Avatar
Admin Team

Quote:
Originally Posted by Marijn View Post
Vewy nice, heerlijk sfeertje zo! Vooral rond het bed heel geslaagd, in de rest van de kamer oogt het nog wat vreemd hier en daar (zoals onder het bureau). Persoonlijk zou ik zeker de rechterhoek een stukje donkerder maken, zodat het licht/donker contrast mooi doorloopt. Maargoed, sowieso heel sterk.

Ik vind het eerlijk gezegd jammer dat je textures mag toevoegen aan je scene. Ik vind het een veel leukere challenge om het gewoon allemaal wit te laten, en puur het licht het werk te laten doen. Op cgtalk zie ik al veel renders die meer lijken op inkleurplaten dan op mooie belichtingen, en dat kan toch ook niet het doel van de challenge zijn geweest.
Bedankt voor de tips! Ga ik zeker even naar kijken. Ik wilde in de rechterhoek ook al in Post wat donkerte toevoegen maar dat wou ik express niet doen om tevel nabewerking te voorkomen. Ik moet zeggen dat ik positief verrast ben door AR3. Ik gebruik een heel lowres Irradiance pass en de details enhanchment welke een QMC render is die alleen in gebieden actief is waar AO ook heerst, geeft een heel mooi effect in alle hoekjes en gaatjes. Ik heb ook op de luxaflex QMC only ingestelt, ziet er veel cleaner uit!

Alles is 32 bit en LWF.

Op zich is het niet heel erg dat je wel mag texturen, textures en lighting gaan hand in hand en zijn ook onafscheidelijk van elkaar. Ik ga wel de kamer erg licht houden denk ik. Het kan snel te donker worden.
Reply With Quote
Old 3rd December 2009
Marijn's Avatar
Marijn Marijn is offline
Administrator

Inderdaad, ik ben ook al vaak verrast door AR3. Mijn Forest Road animatie had bijvoorbeeld maar enkele seconden prepass nodig, en geeft geen enkele flikkering (maar wel heel mooi bounce light). Het is vooral verbazend hoe ver je de settings omlaag kan trekken!

Textures zijn natuurlijk geen ramp, maar toch, ik blijf het jammer vinden. Misschien zou het een goede regel zijn om geen color textures te gebruiken. Zo kan je wel je bump, reflection, etcetera gebruiken, maar zien de scenes er toch ongeveer hetzelfde uit.

Tags
belichten, belichting, c4real, cgtalk, cinema4d, gratis, hulp, jerem birn, leuk, licht, scene

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules