C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum  

Go Back   C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum > Beginner hoekje - Beginner Corner > Beginners forum

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 12th August 2015
3tr0x 3tr0x is offline
Junior Member

Default Probleem Cinema4d

Beste, ik zou graag een eigen YouTube intro willen maken en heb een mooie gevonden.

Ik ben ermee aan de slag gegaan als beginneling. ik volgde de guide stap voor stap. Echter maak ik ergens nog een fout vrees ik.

Het eindproduct dat mijn rendering in cinema4d levert, resulteert op dit:

Zoals je kan zien, wordt de animatie omringd door een kader en die is na rendering in adobe after effects ook te zien is.

Het juiste resultaat moet tot dit leiden:

Hoe los ik dit op? Kan iemand me hiermee helpen?

Het linkje naar de originele intro + downloadlink: http://velosofy.com/posts/c4d-template-11
in datzelfde bestand staat ook de pdf dat elke stap uitlegt en dat is de guide die ik tot de letter heb gevolgd.

Groetjes, Michael!
Reply With Quote
Old 26th October 2016
CerealMike CerealMike is offline
Junior Member

Je zou dit op 2 manieren kunnen oplossen.

1. Alpha Channel
Nog voor je op Render klikt even checken bij Render Settings / Save of je Alpha Channel wel heb aangevinkt. Indien deze checkbox uitgevinkt is rendert C4D ook je (zwarte) achtergrond mee.

2. Object Buffer
Je rendert een object buffer mee uit die je achteraf in After Effects als luma matte kan gebruiken voor jouw letters.
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules