![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Modelleer techniek thread ______________________________________________________________________________________________________ EDIT: Deze thread is omgedoopt tot. Modelleer techniek thread. Hier kan je vragen posten over modelleer techniek. Het C4DLounge team ______________________________________________________________________________________________________ Quote:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
tnx Rich... dat was weer een verhelderende tut.
Helaas moeten de gaatjes bij mijn onderdeel om-en-om verspringen. Dus 4 gaatjes - 3 gaatjes en dan weer 4 - 3 - 4 -3 enz. Nu heb ik het toch maar even met een illustrator vorm en een extrude opgelost. Kan ik in ieder geval weer verder. nogmaals tnx! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ok, goed te horen dat het "opgelost" is. Maar wat jij wilt kan ook natuurlijk.
Als je even een screenshot upload met wat je hebt en hoe je het wilt hebben dan kan ik er naar kijken. Altijd handig om te weten hoe het ook kan natuurlijk. Misschien voor een volgende keer. Peace, Rich_Art. ![]()
__________________
Peace, Rich_Art. ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Hi Rich, super! Het zou eigenlijk de onderzijde van het nieuwe 24" apple display moeten zijn.
![]() ![]() Euh... ik probeer het c4d bestandje van ALLEEN dat gaatjes ding te uploaden maar het bestandje wordt 7,6 MB?? Groet, Richard |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Wel ik geloof dat het king was die hier ooit heeft gezegd dat hij begint met de gaatjes en daar rond de plaat opbouwt om dan uiteindelijk de gaatjes eruit te knippen maar ik ben niet helemaal zeker of het king of iemand anders was
Maar voor wat jij wilt maken zou ik emt een displacement map werken Last edited by Tom; 19th October 2009 at 16:33. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Heel eenvoudig op te lossen en zéker niet met BOO! - Booleans
![]() In bijlage een tutorial zonder woorden, maar hopelijk duidelijk genoeg. Hier zijn wel gaten in dezelfde grootte en op eenzelfde afstand gebruikt, maar uiteraard kan je dit toepassen op eender welk formaat en met eender welke vorm. Eerst plaats je bijvoorbeeld een disk met beperkt aantal onderverdelingen. Meestal neem ik er 6 of 12. Die dupliceer je indien nodig ( of je voegt dus andere objecten toe ) en dmv CONNECT maak je dat tot één object. dmv point to point, maak je overal polygons ( liefst dus quads! ) om zo je “plaat" te maken. Waar je gaten komen, delete je de polygons. Dan Optimize en Align normals doen en Extrude. Randen selecteren en een lichte Bevel opzetten en hopla: je plaat is klaar en in perfecte geometrie die je zo in een HyperNurbs kan planten. Omdat je soms teveel lijnen in één punt zal bijeenkrijgen ( zie eerste tekening op afbeelding 3 ) kan je die zijde best eerst ook extruderen en DAN PAS een bevel op de rand zetten. Door die bevels op gaten en rand, krijgt je plaat een veel realistischer uitzicht dan je ooit met Booleans kan krijgen... Succes, Peter Last edited by PeterL; 19th October 2009 at 16:34. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Hmm... terwijl ik zit te typen komen jullie doodleuk weer posten !
![]() Richard, doe het zoals ik beschreven heb hierboven, maar doe ENKEL de binnen- of buitenkant ZONDER extrude. Stop dat in een HyperNurbs object en bevries dat. DAN pas een extrude en DAN op de randen een bevel plaatsen, anders wordt je model gewoon gruwelijk zwaar en dat is zeker niet nodig. Peter |
#9
|
||||
|
||||
![]()
en ik zie dat peter ondertussen de methode van met een disk te beginnen heeft uitgelegd
![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Wow, wow... Peter!
Euh, ik... ga het proberen. Vanavond ben ik wel weer zoet. TNX Richard |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|