C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum  

Go Back   C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum > nickyc

Conversation Between nickyc and Mazur
Showing Visitor Messages 1 to 3 of 3
  1. nickyc
    31st August 2012
    nickyc
    Hey, ik lees dat je je vray versie verkoopt, dat is heel interessant voor mij alleen de timing is iets minder, heb net cinema besteld dus de centjes zijn op.
    Mocht je het over 2 maanden nog hebben dan ben ik wel ge´nteresseerd!
    Enig id hoe dat zou gaan werken met c4d 14, en een evt update van vray.
    Gaat dat dan ook weer geld kosten?

Gr.

Nick
  2. Mazur
    22nd February 2010
    Mazur
    Nickyc
    Maak een basismodel, sculpt deze naar een stadium zodat je de details kunt aanbrengen. Nu is het tijd om een UV aan te maken. Dus exporteren vanuit ZBrush en een UV aanmaken. De mesh weer importeren in ZB en dan verder modelleren. Meestal ga ik de mesh niet meer dan 4x subdividen.
    Vervolgens maak ik de diplacementmap en exporteer het model in de laagste subdiv.
    Met Riptide importeer ik deze en maak de shader met de displacement. In de settings van de shader geef ik aan dat de mesh ook hier 4x een subdiv. nodig heeft.
    Bij het brushen in ZBrush, neem een shader zonder cavity want deze overdrijft de 'diepte' van de vorm teveel, waardoor later de displacementmap te flauw uitvalt. Exporteer de displacementmap vanuit ZB met 'DPSubPix' op 4. Je kunt experimenteren met adaptive en smoothUV.
    Heb je nog geen 3.2? Gewoon kopen, straks komt versie 4 en je bent het heertje ;-)
    Cheers, succes
    Bas
  3. nickyc
    21st February 2010
    nickyc
    Ik heb een vraagje, hoe exporteer jij jouw displacement map naar c4d?
    Welke subdivisie etc, ben er vandaag even mee aan de slag gegaan en ik moet het nog even begrijpen zeg maar.
    Had een model in c4d gemaakt, een uv map gemaakt, met riptide zbrush in gebracht.
    Nog wat getweaked etc en dan terug...
    Hoe kan ik de uv's trouwens bekijken in zbrush?

Zou je antwoord zeer waarderen.
    Ik heb trouwens een mac dus het is versie 3.12 van zbrush

All times are GMT +2. The time now is 05:02.