C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum  

Go Back   C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum > WIPS/FINALS > Advanced Work in Progress (WIP)

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 5th May 2009
mve mve is offline
Member

hulpje in bijlage
Attached Thumbnails
hulpje.jpg  
Reply With Quote
Old 5th May 2009
missingpixel missingpixel is offline
Member

Quote:
Originally Posted by mve View Post
hulpje in bijlage
Gaat ons eens uitproberen!
Much appreciated!

Rgds

P
Reply With Quote
Old 6th May 2009
PeterL's Avatar
PeterL PeterL is offline
Admin Team

Wordt wel weer een super- projectje, Pieter

Zoals al gezegd, zal je er wel niet komen met al die polietjes, maar wie ben ik om je de les te lezen, want ik durf zelf soms ook wel eens wat overdrijven...
Dingen als die handvatten zou ik wel NOOIT uit polygons maken ( tenzij dat misschien het enige object is dat in beeld komt natuurlijk ).
Wat HyperNurbs betreft: vaak helpt het om je basis-mesh iets meer resolutie te geven op plekken die mooi afgerond moeten worden en dan je HN op bijvoorbeeld 1 zetten i.p.v. op de standaardinstellingen te laten staan.

Quote:
Originally Posted by missingpixel View Post
Peter houdt helemaal niet van Japanse scheurijzers
Heheh, waar haal je DAT nu toch ?
Tja, Japans of Europees, maakt niet zo uit. Scheurijzers zijn voor op het circuit en de laatste 30 jaar zijn er trouwens - voor mijn part dus - ook geen mooie machines meer gebouwd.
Qua " scheurijzers wil ik wel niet het heilig boontje spelen hoor, want ik heb genoeg op zo' n dingen gereden .

Het leukste is toch nog steeds een machientje met character en vooral een beestig koppel en dan kom ik altijd weer bij oude dingen terecht, zoals bijvoorbeeld m' n huidige speeltje.

Ooit wil ik wel eens zoiets in 3D maken. Waarschijnlijk worden dat ook wel wat polygonnetjes ...

Maar terug on-topic: laat zoveel mogelijk weg wat je toch niet zal zien. Scheelt waarschijnlijk al de helft in data...

Peter
Reply With Quote
Old 6th May 2009
Member

Quote:
Originally Posted by PeterL View Post
Het leukste is toch nog steeds een machientje met character en vooral een beestig koppel en dan kom ik altijd weer bij oude dingen terecht, zoals bijvoorbeeld m' n huidige speeltje.

Peter
Is dat een Fournales-schokdemper die ik daar zie achteraan op je BSA?
Reply With Quote
Old 6th May 2009
Member

Omdat jullie ongetwijfeld gelijk hebben over m'n polycount van dit 'projectje',
heb ik gisteren maar s het handvat opnieuw gemaakt met displacement.
Bedankt mister VandeWalle voor het erg duidelijke hulpje!

Het staat nog niet helemaal op punt, standaard tiles bitmap is misschien net iets te hoekig voor dit structuurtje, dus misschien maak ik de bitmap wel even in PS opnieuw. Ik heb met selection tag gewerkt voor de 6 vlakjes te verkrijgen ipv met die tweede 'burn' layer met 6 lijntjes omdat dat toch iets nauwkeuriger werkt.

Alsnog wat segmenten moeten aanmaken voor de cilinder omdat de door displacement gegenereerde vlakjes anders aardig gekarteld zijn. Maar dat is natuurlijk niks vergeleken met m'n oorspronkelijke modelletje.

1800 polies vs 20000 polies

hierzo een plaotie ter vergelijk.
Attached Thumbnails
stuurgewichie-displ.jpg  

Last edited by missingpixel; 6th May 2009 at 10:15. Reason: typo's
Reply With Quote
Old 6th May 2009
Morris Morris is offline
Member

Wow...dit gaat ongetwijfeld een zeer mooi project worden.
Eentje om op de voet te volgen dus voor mijn part
Zal volgens mij wel het uiterste vragen van je modeling-skillz.
De tank, zoals je aanhaalde, ziet er al een behoorlijk complex geval uit, maar met die schets die je hebt gemaakt komt het zeker goed.
Tankkapje en handvaten zijn al meer dan geslaagd. Ik vind trouwens de Displacement versie minstens even mooi als de "crazy poly versie", want dat wordt inderdaad iets om goed in de gaten te houden op dergelijke projecten...de poly-count

@ Peter: Naaaaais bike

De groeten,
Morris
Reply With Quote
Old 6th May 2009
PeterL's Avatar
PeterL PeterL is offline
Admin Team

Quote:
Originally Posted by missingpixel View Post
Is dat een Fournales-schokdemper die ik daar zie achteraan op je BSA?
Nee hoor, dat zijn nog de originele Girling' s die je op zowat alle na-oorlogse machines tegenkwam. Ze zijn wel gerestaureerd natuurlijk - zoals de rest ( was wel nodig )

20.000 polietjes voor één handvat is er toch al aardig over me dunkt , dus goed dat je dat al naar beneden hebt gebracht.
Ziet er trouwens niet minder goed uit dan de vorige versie.

Je schets voor de tank ziet er prima uit, maar zal ook wel een redelijk zware polygontoestand worden als je die opening mooi glad wil hebben.

Laat het vervolg in ieder geval maar komen...

Peter
Reply With Quote
Old 6th May 2009
Marijn's Avatar
Marijn Marijn is offline
Administrator

Mooi werk, het resultaat is nu sowieso ook wat mooier. Maareh, als je sub-polygon displacement gebruikt moet je niet vergeten dat dat betekent dat je gewoon heel veel kleine polygoontjes aanmaakt. Dus waarschijnlijk zitten er in je nieuwe model meer polygonen dan in het oude. Steek het eens in je bump channel zou ik zeggen, dan gebruik je niet meer polygonen dan je op je scherm ziet.
Old 6th May 2009
Member

Quote:
Originally Posted by PeterL View Post
Nee hoor, dat zijn nog de originele Girling' s die je op zowat alle na-oorlogse machines tegenkwam. Ze zijn wel gerestaureerd natuurlijk - zoals de rest ( was wel nodig )

20.000 polietjes voor één handvat is er toch al aardig over me dunkt , dus goed dat je dat al naar beneden hebt gebracht.
Ziet er trouwens niet minder goed uit dan de vorige versie.

Je schets voor de tank ziet er prima uit, maar zal ook wel een redelijk zware polygontoestand worden als je die opening mooi glad wil hebben.

Laat het vervolg in ieder geval maar komen...

Peter
Waren die dempers toen al regelbaar? Want ik zie toch duidelijk een schroef onderaan om de demping in te stellen.

De polycount was zonder HN btw. whoops!
You do the math!

Ben nog even de displacement aan het tweaken, tussen het andere werk door hé ;-) Voor een buitenstaander lijkt dat handvat nu wel ok natuurlijk, maar voor iemand die elke dag dat ding in z'n poten heeft is het nog niet 'perfect'. Hmm, ga toch maar s ergens de lijn moeten trekken.

De tank lijkt me echt een uitdaging, net zoals het motorblok trouwens.
Maar het is een beetje behelpen omdat ik geen goeie referentie-foto heb van de bovenzijde. Als ik de illustrator-files in c4d zet, blijkt al snel één en ander totaal niet netjes uit te komen.

Dus eerst maar s iets wat ik makkelijk kan demonteren en opmeten zoals de radiator-cover.
Reply With Quote
Old 6th May 2009
Member

Quote:
Originally Posted by Marijn View Post
Mooi werk, het resultaat is nu sowieso ook wat mooier. Maareh, als je sub-polygon displacement gebruikt moet je niet vergeten dat dat betekent dat je gewoon heel veel kleine polygoontjes aanmaakt. Dus waarschijnlijk zitten er in je nieuwe model meer polygonen dan in het oude. Steek het eens in je bump channel zou ik zeggen, dan gebruik je niet meer polygonen dan je op je scherm ziet.
Dat merk ik inderdaad tijdens het renderen. Zeker met getweakte GI en AO aangevinkt loopt het al snel richting de 20 min.
Bedoeling is uiteraard om enkel de hooggedetailleerde objecten zo te renderen als het camerastandpunt het vereist.
Ik plan maw wat verschillende materialen aan te maken, die respectievelijk voor low detail en dan weer high detail geschikt zijn.
Alvast, erg leerrijk!

Maar, ik wil dus vanuit alle hoeken, hoge detaillering achter de hand kunnen houden. T'is een 'vrij werkje' zonder krappe deadline natuurlijk.
Dus dan moet dat dan maar kunnen
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules