C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum  

Go Back   C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum > RESOURCES > Vragen >>> > Belichting en renderen in Cinema4D

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 1st December 2010
Rupart's Avatar
Rupart Rupart is offline
Moderator

Quote:
Originally Posted by ichi.one View Post
en duw snel op render ....
LOL Ichi

Bedankt voor jullie reacties mannen. Het is voor mij een beetje zoeken wat het beste werkt, ik maak voornamelijk architectuurrenders dus kom ik nogal eens wat gras tegen. Wat Tom zegt kan ik me wel in vinden, op de voorgrond meer detail, verder achterin wat minder. Dat is eigenlijk ook mijn werkwijze nu.

Puur met hairmodule gerenderd gras heeft voor mij nog niet het ideale resultaat geleverd, daar valt nog heel wat aan te tweaken. Het is voor mij nog niet het "echte" grasgevoel. Daarom dacht ik de werkwijze van de proxy's uit V-ray eens te proberen, met "de hand" gemodelleerde graspollen van 1x1 mtr. en instancen maar. De trage viewportopbouw van Cinema kwam ik al snel tegen (nee echt viewport, het waren maar 2000 clones ), vandaar dat ik ging twijfelen over deze werkwijze. Nu ik weet dat renderen op zich geen problemen zou moeten geven ga ik het zeker nog even proberen!

Top!
Reply With Quote
Old 6th December 2010
rbolier rbolier is offline
Member

Misschien moet je een plane maken boven je object die dezelfde vorm heeft als het object.
In dat geval kun je 'visible in editor' 'off' laten. De plane moet natuurlijk wel onzichtbaar voor de render gemaakt worden.
Vervolgens groeperen; Je kunt de groepen zo in elkaar passen.
Ik weet het, het is primitief, maar als je geen Mograph, etc. hebt werkt het goed; ik kan eindeloos kopieeren zonder dat de computer trager wordt en met het renderen gaat het ook redelijk.
Reply With Quote
Old 6th December 2010
Rupart's Avatar
Rupart Rupart is offline
Moderator

Ik snap even niet precies wat je hier bedoelt rbolier... Kun je hier een voorbeeldje van maken zodat het misschien wat duidelijker wordt? Als dit werkt wil ik het graag proberen natuurlijk!

Btw... ik heb wel de beschikking over Mograph, kan echt niet meer zonder!
Reply With Quote
Old 6th December 2010
rbolier rbolier is offline
Member

Ik weet niet wat de mogelijkheden van Mograph zijn en hoe de objects gekloont worden. Maar wat ik bedoel is dit:
als je b.v. een stuk gras hebt van 2 bij 1 mtr, dan zet ik onder dat stuk een plane van 2 bij 1 meter in dezelfde vorm.
vervolgens groepeer ik de instance van het stuk gras en de plane en de instance maak ik onzichtbaar in de editor.
Zodoende hoef ik de stukken gras niet meer zichtbaar te laten worden in de editor. Dus blijft de Computer veel sneller.

Ik kan wel een plaatje sturen, maar ik weet niet hoe dat werkt via een URL.
Reply With Quote
Old 6th December 2010
Abyss Abyss is offline
Junior Member

Ik moest ook gras maken voor een project.
Hele landschappen, en ik heb ook van alles geprobeerd.

Maar voor animatie is het gewoon niet te doen om 3d objecten te gebruiken.

Ik zou als ik jouw was een goede gras texture gebruiken, eventueel sommigen gedeelten wel models gebruiken. Of de hair module gebruiken. Maar dit is ook niet te doen als je echt hele velden wil gaan maken.
Reply With Quote
Old 7th December 2010
Rupart's Avatar
Rupart Rupart is offline
Moderator

Okay rbolier, ik snap m

Je maakt een soort dummy plane zodat de viewport een trage opbouw van de instances bespaard blijft. Op zich wel handig truukje.

Toch denk ik als ik de reacties zo lees dat we nog een aantal jaren moeten wachten totdat onze computers weer een stuk sneller zijn en makkelijk overal gras kunnen genereren. Tot die tijd blijft het een beetje improviseren lijkt me zoals Abyss ook aangeeft. Ach ja, keeps us busy
Reply With Quote
Old 7th December 2010
ichi.one ichi.one is offline
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Rupart View Post
Toch denk ik als ik de reacties zo lees dat we nog een aantal jaren moeten wachten totdat onze computers weer een stuk sneller zijn en makkelijk overal gras kunnen genereren.
de computers zijn snel genoeg de bottleneck zou hem in c4d zitten
met max lijkt het probleem minder aan de hand
hoeveel bomen wil je zien vray scatter in max : http://www.youtube.com/watch?v=wrsR1...layer_embedded
Old 7th December 2010
Rich_Art Rich_Art is offline
Erelid

Ja ach C4D, Max, Maya, etc allemaal hebben ze con's en pro's.
Ik denk dat je tegenwoordig als productie bedrijf niet meer toekomt met 1 3D applicatie.
Je zult voor verschillende taken verschillende applicaties moeten gebruiken.

Als hobbyist zal het een ander verhaal zijn want wie kan er zo even €10.000 tevoorschijn toveren.

Peace,
Rich_Art.
Old 7th December 2010
Rupart's Avatar
Rupart Rupart is offline
Moderator

Quote:
Originally Posted by ichi.one View Post
hoeveel bomen wil je zien [/url]
Dat lijkt er wel op

Maar ja... om daar nou Max voor aan te schaffen... V-ray komt er nog wel bij schat ik zo, daar zie ik de voordelen wel van in. Maar mijn baas heeft ook geen zin meer om aan te blijven schaffen zodoende moet je her en der wat improviseren.
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules