C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum  

Go Back   C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum > RESOURCES > Vragen >>> > Belichting en renderen in Cinema4D

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 1st December 2010
Rupart's Avatar
Rupart Rupart is offline
Moderator

Default Alternatief v-ray proxy

Ik probeer gras te maken volgens de v-ray proxy methode, alleen nu ontbreekt het mij aan v-ray...

Is er een alternatief voor in Cinema? Ik heb het nu opgebouwd met Mograph en render instances maar het apparaat wordt gillend gek van al die polys. Dat lijkt me net de kracht van die proxy's. Misschien met x-ref in Cinema? Iemand ervaring mee?
Reply With Quote
Old 1st December 2010
Rich_Art Rich_Art is offline
Erelid

Instances zou toch best moeten werken.

Peace,
Rich_Art.
Old 1st December 2010
Marijn's Avatar
Marijn Marijn is offline
Administrator

Je renderinstances zouden inderdaad hetzelfde moeten doen als vray proxies. Wel is het zo dat de viewport het behoorlijk lastig kan krijgen. Om dat op te lossen kan je een displaytag op je mograph object zetten, met displaytype = box.
Old 1st December 2010
Rupart's Avatar
Rupart Rupart is offline
Moderator

Ja, zou je inderdaad zeggen en daar heb ik het nu ook mee gemaakt. Alleen die gasten maken complete voetbalvelden met gras, ik heb nu alleen het gedeelte dat zichtbaar is voor de camera en mijn comp begint behoorlijk traag te worden terwijl ik die displaytag al toegevoegd had! En mijn computer is niet bepaald een van de traagste...

Ik kan de scene wel even droppen als het daarmee duidelijker wordt?

Last edited by Rupart; 1st December 2010 at 16:47.
Reply With Quote
Old 1st December 2010
Marijn's Avatar
Marijn Marijn is offline
Administrator

Hmm, het kan liggen aan de hoeveelheid clones hoor. Je kan beter 1000 clones met ieder 10.000 polygons hebben, dan 10.000 clones met 1000 polygons. Zodra je echt teveel clones hebt kan cinema beginnen te stotteren. Maar ik dacht dat dat bij vrayforc4d ook zo was?
Old 1st December 2010
ichi.one ichi.one is offline
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Rupart View Post
Alleen die gasten maken complete voetbalvelden met gras
welke gasten....max gasten ? c4dvray proxies werkt ook niet zoals je het in max ziet
daar zie je ganse jungles en landschappen met gras
maar dat moet je niet in c4d proberen
ook niet met vray omdat c4d niet zo gelukkig is met heel veel objecten
zelfs al zijn het proxies of renderinstances en zijn het enkel boxen in je display

bij deze : http://www.bmd3d.com/bmdimages/Yaronulk.jpg
en deze http://www.bmd3d.com/bmdimages/Solbaregiafutobs.jpg
heb ik veel vrayproxies met surfacespread gebruikt en de file in verschillende delen moeten renderen: voorgrond gras, middenplan, achtergrond.....
Old 1st December 2010
Rupart's Avatar
Rupart Rupart is offline
Moderator

Hmm... dat zou nog kunnen ja. Heb net geprobeerd de scene te droppen, dat lijkt even niet te lukken...
Reply With Quote
Old 1st December 2010
Rupart's Avatar
Rupart Rupart is offline
Moderator

Deze gasten ichi:

http://www.evermotion.org/tutorials/...r-flat-grounds

De voorbeelden daar en die van jou is wat ik probeer te maken. Wel goed voor mij om te lezen dat je dat toch ook in verschillende delen hebt moeten renderen. Zo'n enorme plak gras vraagt schijnbaar in V-ray ook het een en ander aan RAM, men laat het zo makkelijk overkomen

Mooie prenten trouwens Ichi
Reply With Quote
Old 1st December 2010
Tom's Avatar
Tom Tom is offline
Senior Member

Nu er zijn hier al een aantal opmerkingen gekoment van mensen die veel verder staan met c4d als ikzelf maar er is een denkpuste die ik toch even wil vermelden al weet ik niet waar je het voor wilt gebruiken.

Je grasplein heeft niet overal dezelfde nood aan detail
dus voorgrond en rond je objecten hebben de prioriteit.
er is de hairmodule die eigelijk heel snel rendert naargelang je ze al dan niet juist gebruikt

bijlage: niet te hard op het materiaal letten of op hoe het gras staat, het renderde in 7 seconden en is een oppervlakte van 5000 op 8000 met GI en AO aan gerenderd

voeg daar nu een ietwat beter grasmateriaal aan toe ipv het snel snel gemaakte van mij en op wat plaatsen een plane met een bloemetje en alpha op en je komt snel aan een fatsoenlijk ogend graspleintje dat nog steeds "snel" rendert

Ik denk niet dat er een ideale oplossing is maar verschillende methoden combineren kan mss wel een oplossing bieden
in maya is er een animeerbaar grasmateriaal dat puur rendereffect is en daar wacht ik nog op in c4d
Attached Images
File Type: jpg gras.jpg (72.7 KB, 20 views)

Last edited by Tom; 1st December 2010 at 18:46.
Reply With Quote
Old 1st December 2010
ichi.one ichi.one is offline
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Rupart View Post
Deze gasten ichi:

http://www.evermotion.org/tutorials/...r-flat-grounds

De voorbeelden daar en die van jou is wat ik probeer te maken. Wel goed voor mij om te lezen dat je dat toch ook in verschillende delen hebt moeten renderen. Zo'n enorme plak gras vraagt schijnbaar in V-ray ook het een en ander aan RAM, men laat het zo makkelijk overkomen

Mooie prenten trouwens Ichi
die evermotion link is natuurlijk max
het ligt niet zozeer aan vray of aan de RAM of de rendersnelheid
maar gewoon aan c4d die als er (te)veel objecten zijn het niet meer trekt
volgens Jack van surface spread is er een bottleneck in c4d die niet zosnel zal verwerkt worden

Het voorbeeld van evermotion zou toch haalbaar moeten zijn
zolang je onder de 10.000 objecten blijft mag het echt geen probleem zijn
ik heb problemen boven de 10.000 a 50.0000 jecten/proxies/instances (naargelang of het een boom is of gras) maar dat is louter de reactie snelheid van de viewport en c4d menu's niet een renderprobleem
ik heb files met 100.000 proxies perfect kunnen renderen alleen
moet je dit pas gaan doen als de file verder klaar is en je niks meer hoeft te doen, dan verander ik in surfacespread clones van 10.000 naar 100.000
en duw snel op render ....

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules