![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Beste C4D gebruikers,
Ik sta op het punt om over te stappen van Max naar C4D. En gebruik op dit moment een NVidia Quadro K4200 kaart met CUDA cores. Maar die kaart valt qua snelheid erg tegen. Sinds versie R19 is C4D uitgerust met de ProRender Engine. En dus is de AMD Prorender DUO misschien een betere oplossing. Maar is dat inderdaad zo ? Wie helpt ? groet, Guus |
|
||||
|
||||
![]()
Met AMD kaarten geen ervaring, wel heel tevreden van Nvidia.
Als je voor een single kaart gaat zou ik zeker niet lager gaan dan 980ti - voor het prijsverschil kan je dan ook beter iets meer uitgeven en een 1080ti nemen. Zelf werk ik wel met Octane dus ook geen ervaring met de ProRender.. https://render.otoy.com/octanebench/...r=&singleGPU=1 Dit zijn de scores voor Octane benchmark maar zoals je kan zien is je huidige kaart wel al wat veroudert.. |
|
|||
|
|||
![]()
Wes,
Klopt. Het systeem is inmiddels bijna 3 jaar oud. En was altijd behoorlijk snel. De K4200 is inmiddels altijd duidelijk aanwezig. Niet in performance. Wel in het produceren van geluid. Bij het laden van mijn files, meestal rond de 3 Gb in grootte begint de fan op de kaart als een dolle te spinnen. Geen idee waar dat vandaan komt. Miscchien iemand op dit forum die mij daarover een tip kan geven. Guus |
|
||||
|
||||
![]()
3GB is wel erg groot voor een 3D file, niet?
Net ff gecheckt en 49mb is een van de grootste files die ik ooit heb gehad met C4D en dat was gigantisch veel geometrie.. |
|
|||
|
|||
![]()
Klopt. Data komt uit Siemens NX 11.
Dan kom ik daarmee gelijk op een andere vraag. Wat is een geschikte import extentie voor C4D. Ik heb al geprobeerd om dit bestand als FBX te laden. Maar dat is bijna niet te doen. |
|
||||
|
||||
![]()
Hey Guus,
Kan je het bestand niet opsplitsen ? Ik heb al vaker gemerkt, dat Cinema niet echt graag grote bestanden met veel polygons importeert. De Wavefront import is fel verbetert, dus OBJ is een goede optie. Als je programma dat niet kan exporteren, kan je eerst omzetten naar STEP of IGES en dat omzetten naar een OBJ in een ander programma. Ikzelf gebruik voor het omzetten ViaCAD 2D3D of FreeCAD. Peter |
|
|||
|
|||
![]()
Dag Peter,
Nee dat gaat helaas niet. Het bestand wordt vanuit Siemens NS geexporteerd als STP file. Ik ga de optie die je noemt een bekijken. Guus |
|
||||
|
||||
![]()
.stp is een STEP- file hé Guus, dus omzetten naar ( Wavefront-) .obj kan door die .stp te importeren in - onder ander - één van de programma' s die ik vernoemde.
Uit eigen ervaring weet ik dat stp export vaak betere resultaten geeft dan igs. Peter |
|
|||
|
|||
![]()
Ik heb nu het SPT bestand omgezet naar een OBJ file en daarna in C4D geimporteerd. En de materialen verwijderd.
Het "oude" bestand was 3.4 Gb groot, nu opgeslagen als *.c4d nog maar 33,4 Mb. Eens kijken of mijn K4200 er mee overweg kan. Gr, Guus EDIT: Als ik in de toekomst ProRender wil gaan gebruiken kan ik dan mijn huidige Quadro K4200 CUDA daar voor blijven gebruiken ? Of is een AMD kaart ( bijv. WX 7100) dan een betere (lees snellere) keuze ? Last edited by GuusJ; 21st May 2018 at 17:02. |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|