![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Het is alweer een aantal maanden geleden sinds de lessen Xpresso en mijn geheugen is blijkbaar een zeef. Ik heb een simpele opstelling die ik graag met Xpresso zou animeren. Het leek iets simpel, maar na een uur knoeien ben ik nog geen stap dichter bij de oplossing. Kan iemand mij helpen of in de richting van een goeie tutorial wijzen?
Ik heb zes objecten met een Y-positie van -60 zolang de Y-positie van object 1 kleiner is dan 0, moet de time node de y-positie verhogen als de Y-positie van object 1 gelijk is aan -30 herhaal code voor object 2 als de Y-positie van object 2 gelijk is aan -30 herhaal code voor object 3 enz Alle objecten moeten dus één voor één naar een Y-positie van 0. Ik trachtte dit te doen met de compare en condition node, maar waarschijnlijk gebruik ik ze op een verkeerde manier. En ik weet dat ik het op een minuut manueel kan keyframen, maar het gaat erom dat ik Xpresso wat beter leer kennen. |
|
||||
|
||||
![]()
Het is altijd wel wat gepuzzel, om met tellertjes en meerdere objecten te werken in zuiver Xpresso. Misschien heeft Kees wel zin om er in te duiken ?.
Met dit soort taken ben je vaak veel rapper klaar wanneer je je eigen Python Nodes schrijft. Tenslotte, het is geen antwoord op je vraag, maar mograph to the rescue. De sleutel ligt hem in de formule "clamp(0;1;(id<=t)*(t-id))" Misschien leer je hier ook wel iets van ? d |
|
|||
|
|||
![]()
Akkoord met Douwe dat python waarschijnlijk eleganter is, maar puur Xpresso kan ook als je ieder object zijn eigen monoflop geeft, die op frame 0 reset en alle objecten weer op hun uitgangspositie zet; voorbeeldje voor 3 bollen in bijlage.
|
|||
|
|||
![]()
Bedankt alvast voor de tips. ik heb duidelijk nog een lange weg af te leggen ;-)
|
|
|||
|
|||
![]()
De oplossing van Douwe is wel heel sophisticated, daar moet ik nog eens goed naar kijken. En een formula als effector is ook een nieuw inzicht voor mij.
Bedankt, Pim |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|