C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum  

Go Back   C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum > RESOURCES > Vragen >>> > Modelleren in Cinema4D

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 28th April 2009
Tenshuken Tenshuken is offline
Junior Member

Default Quadrangles -> Triangles

Hoi, ik heb een vraagje over het modellen in c4d.
Ik ben sinds kort begonnen met modellen voor een spel genaamd "Flyff". Ik had hiermee wat problemen, en heb nog maar 1 groot probleem waarvoor ik nu eindelijk de oplossing heb gevonden.
Alles wat een vierhoek is, wordt gehalveerd in het spel dus je ziet maar 1 driehoek. Ik wil dus weten of er een snelle manier is van het opdelen van alle vierhoeken in driehoeken, ik heb net gebruik gemaakt van create polygon en dan over het bestaande model heen maar dat duurt erg lang.

Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel, en ik vindt het totaal niet erg om meer uitleg / screenshots te geven op jullie aanvraag.

~Tenshuken
Reply With Quote
Old 28th April 2009
Dutch_Stylez Dutch_Stylez is offline
Member

dit is opzich best makkelijk op te lossen.... er is namelijk een 'triangulate' optie in het 'functions' menu, gewoon alles deselecteeren of alles selecteeren en dan op die knop drukken

idd. voor spellen is het meestal werken met tri's... moet er wel bijzeggen dat bijv. 3D max stukken better met tri's om kan gaan... cinema houd meer van quads zekker als je met hypernurbs gaat werken..

Greetz Dutch
Old 28th April 2009
Marijn's Avatar
Marijn Marijn is offline
Administrator

inderdaad, zorg alleen wel dat je van je originele model met quads ook een backup hebt. Want dingen aanpassen met triangles is vaak geen pretje.

Welkom op het forum trouwens! Mag je al wat van je werk laten zien?
Old 28th April 2009
Tenshuken Tenshuken is offline
Junior Member

Quote:
Originally Posted by Dutch_Stylez View Post
dit is opzich best makkelijk op te lossen.... er is namelijk een 'triangulate' optie in het 'functions' menu, gewoon alles deselecteeren of alles selecteeren en dan op die knop drukken

idd. voor spellen is het meestal werken met tri's... moet er wel bijzeggen dat bijv. 3D max stukken better met tri's om kan gaan... cinema houd meer van quads zekker als je met hypernurbs gaat werken..

Greetz Dutch
Dankjewel! Het werkt uitstekend, alhoewel sommige models wat lelijker worden als ik deze functie gebruik. Ik denk dat ik wat meer segmenten moet gebruiken dan. Ik moet nu stoppen, dus ik ga morgen even verder kijken en dan zal ik ook wat van mijn werk laten zien [Het is helaas niet zo super mooi, ik ben pas 2/3 weken bezig met modellen en het is niet voor het officiele spel maar voor een aardig bekende privť server].

~Tenshuken

Last edited by Tenshuken; 28th April 2009 at 21:37.
Reply With Quote
Old 28th April 2009
Marijn's Avatar
Marijn Marijn is offline
Administrator

Wanneer je model lelijk wordt is de quad waarschijnlijk op de verkeerde manier versneden. Dan moet je de twee triangles even verwijderen, en twee nieuwe triangles maken met de create polygon functie die wel de juiste oriŽntatie hebben. Succes!

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules