C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum  

Go Back   C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum > RESOURCES > Vragen >>> > Belichting en renderen in Cinema4D

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 30th March 2015
eenendertig eenendertig is offline
Member

Default Team render probleem

Hallo,
Ik heb een vreemd probleem ontdekt wanneer ik animaties render met de team render. De frames die door mijn macbook worden gerenderd in de teamrender hebben meer contrast dan die door mijn imac gerenderd worden. In bijlage 2 screens van de teamrender. De overgang in de animatie van macbook nar imac is duidelijk zichtbaar.

Ik kan de teamrender dus op deze manier niet gebruiken om animaties te renderen aangezien de overgang van veel contrast naar minder duidelijk zichtbaar is in de definitieve animatie.

Iemand hier ervaring mee?
Attached Images
File Type: jpg temarenderVerschil.jpg (158.4 KB, 19 views)

Last edited by eenendertig; 30th March 2015 at 14:22.
Reply With Quote
Old 30th March 2015
Marijn's Avatar
Marijn Marijn is offline
Administrator

met welke versie werk je exact (inclusief versienummer?).
Old 30th March 2015
jorunn's Avatar
jorunn jorunn is offline
Member

Dit vond ik ergens:

Quote:
Can I use Team Render in a mixed network?
Yes. It must however be noted that differences in the calculation of effects may occur if different types
of computers are used (in particular different CPUs).
When rendering animations, individual frame packets are distributed to different computers and
subsequently brought together on a primary computer to create the complete sequence. If participating
computers have different processors, deviations may occur, in particular with particle streams, cloth,
Hair, Dynamics and Global Illumination. This is most noticeable with incorrectly positioned particles or
flickering when the animation is played. Such effects should always be baked for projects that use
sequential calculation or effects. These deviations are caused by the differing precision of
the float comma units among CPUs. Some take effect earlier than others. This problem can be avoided
completely by using computers whose hardware is identical. This will ensure that the mathematical
calculations performed by all participating computers are the same when rendering the scene.
bron: http://media.designexpress.eu/docume...13-english.pdf

Dus, het kan zijn dat als je met GI renderd dat je door de verschillen in de cijfers na de komma tussen verschillende processors een probleem krijgt.

Dat is wat ik er van zou uit opmaken, maar ik heb geen ervaring.
Old 30th March 2015
Member

Hey Marijn, ik werk mer R16.038.

Jorunn, dat kan wel wat verklaren. Het is idd een animatie met GI. Hopelijk is er toch een oplossing voor want ik ben op korte tijd wel fan geworden van de team render maar zo kan ik er dus weinig mee aanvangen als het om animaties gaat....
Reply With Quote
Old 30th March 2015
Dweemes Dweemes is offline
Admin Team

dit vind ik dus wel een raar verhaal, te verklaren, maar heel vervelend natuurlijk. je gaat dit het liefst gebruiken bij animaties, en dus heb je verschillen tussen de frames.
Tenzij je dit in AE weg kan werken?
Je zou toch verwachten dat afrondingsfouten kunnen weggewerkt worden door eerst te checken wat de hardware aankan en vervolgens dezelfde afrondingen te gebruiken in beide processoren...
Old 30th March 2015
Marijn's Avatar
Marijn Marijn is offline
Administrator

Ik weet niet welk deel precies 3D is, maar zo te zien is dit grotendeels een foto toch? Het is moeilijk te zeggen zonder de file, maar het lijkt me vreemd dat een textuur er donkerder uit komt door bovenvermeld issue. Ik zou dus zeker nog eens wat testen, misschien eens met QMC GI. Als die er wel goed uitkomt doe je misschien iets verkeerd met je caches.
Old 30th March 2015
Member

Dit is een 3d motion tracker scene. Alle 3D dingen worden dus op de 3d getrackte footage gezet. Er komen verder in de animatie nog heel wat andere 3d elementen bij maar dat maakt op zich niets uit. Het probleem is dat het imac gedeelte en het macbook gedeelte een heel ander resultaat geven.

Last edited by eenendertig; 30th March 2015 at 20:44.
Reply With Quote
Old 30th March 2015
Member

dit is trouwens een screen van een render met QMC GI...
Reply With Quote
Old 30th March 2015
Marijn's Avatar
Marijn Marijn is offline
Administrator

en kan je hem eens renderen zonder GI, met een gewoon licht? Ik kan me niet voorstellen dat dit zo'n groot verschil geeft bij QMC GI, zeker tussen twee Mac systemen.
Old 30th March 2015
Member

Ik wil hem uitendelijk wel met GI gerenderd zien.
Maar als test wil dat morgen zeker even proberen.
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules