C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum  

Go Back   C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum > WIPS/FINALS > Advanced Work in Progress (WIP)

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 31st August 2015
MacObsession's Avatar
MacObsession MacObsession is offline
Senior Member

Default Renderfarm - dringend raad

Hallo,

Ik heb een probleem met renderen, mijn prepass GI + AO duurde 64uur!
Ik moet dit uit renderen op 4m x 2x . Een kleintje duurde slechts 2uur.

Nu heb ik een renderfarm geprobeerd, maar begrijp niks van de kosten?
Ik heb hun al gemaild, maar hij kan het eveneens niet zeggen, omdat hij de final time op mijn machine niet weet. Nu wil ik niet uitkomen aan 1000 !

Ik ben nu bij RebusFarm, daar kreeg ik direct 10RP gratis, en deze loopt nu daar.
Kent iemand deze farm, hebben jullie idee van kosten??

De Lightmap is complete
Irradiance_Map is 60/100
Validating_GI -
Final Rendering -
Validating Output -

Hij zit nu op 10nodes en 2,9 cent per GHZ-hour, goede prijs?

WORK: 3.2 GHZ 16 core MacPro - 96GB Ram - 32GB Pro Vega II - Cinema 4D R23 + CORONA RENDER

www.macobsession.be
Reply With Quote
Old 31st August 2015
eenendertig eenendertig is offline
Member

Ik heb hier een maand geleden ook dezelfde vraag gesteld maar zonder antwoord. Er wordt niet zo veel gerenderfarmt hier denk ik.
Ik ben nu ook even rebusfarm aan het testen.
Je kan de kosten berekenen op de site. Veel ervaring heb ik er ook niet mee dus het zou heel tof zijn als je je bevindingen post!

Veel succes!
Reply With Quote
Old 31st August 2015
MacObsession's Avatar
Senior Member

Beste,

Heb mijn render farm opdracht afgebroken, omdat het te veel zou kosten.
Een schatting is moeilijk natuurlijk maar hij dacht al zeker boven de €100, ik dacht worst case scenario €800! Ik ben hem zelf aan het renderen nu op een lagere setting GI, minder DPI en lagere GI. Dit moet ik morgen wel hebben, want moet gedrukt worden.

Nu over de farm render "Rebus" TOP service, ik heb mijn RP terug gekregen en kan straks een tweede scene gratis renderen. Tot nu toe heeft het mij niks gekost en heb er toch al 3 uur gebruik van gemaakt. Eenvoud is super handig en snel. Ik zal straks ofzo is bekijken of het een oplossing is voor mijn werkjes.

Dus kan hun zeker aanbevelen! Bijna directe respons via e-mail.

Je kan gratis 10RP krijgen door de cinebench te delen :-) Bij een nieuwe account dus 20RP = 20 euro !

WORK: 3.2 GHZ 16 core MacPro - 96GB Ram - 32GB Pro Vega II - Cinema 4D R23 + CORONA RENDER

www.macobsession.be

Last edited by MacObsession; 31st August 2015 at 14:50.
Reply With Quote
Old 31st August 2015
GeeVee GeeVee is offline
Junior Member

I've been using Rebusfarm for two years now, to render animations in HD.
The settings of the c4d file are not very complicated, so the rendering process is not very "pricy".
Before I decided to use their service, I did a benchmark in which I rendered images on my own machine and also under RebusFarm. Comparing the two gives you a reasonable prediction of the costs.
I'm very comfortable with RF.
Reply With Quote
Old 1st September 2015
kingcoma's Avatar
kingcoma kingcoma is offline
Member

Ik gebruik Rebusfarm regelmatig en ben extreem tevreden.

Uiteraard animaties, want voor stills is het een beetje zonde. Dat kan je best zelf renderen op je eigen computer of op een spare computer. Stills renderen op een farm is ook niet echt aan te raden, omdat er meestal toch maar 1 machine wordt gebruikt. Bij animaties worden er 100+ machines gebruikt, en dan schiet het aardig op.

Laatst moest ik een animatie renderen van net geen 2000 frames, en ik kwam hier zelf op zo'n 20 minuten per frame (wat ik eigenlijk al veel te lang vindt, maar goed) Dat zou me dan ongeveer 1200 kosten op de renderfarm.

Aangezien ik dat zelf wat overdreven vond, heb ik de settings en de belichting zodanig aangepast dat het er praktisch hetzelfde uitziet, maar met een veel snellere rendertijd (uiteindelijk net geen minuut) Uiteindelijke kost op renderfarm bedroeg 92. Hoera! =D

@Mac: ik zou of je sss dus aanpassen tot je zelf (op je eigen machine) een redelijk normale rendertijd hebt, of misschien eens kijken of de tiled camera misschien een oplossing is. Dan kan je kleinere stukjes renderen, en die daarna in photoshop aan elkaar plakken.

Kan je terugvinden in je content browser en zoeken op 'tiled camera'.

Hoop dat je er wat mee bent!
Old 1st September 2015
MacObsession's Avatar
Senior Member

Wat is redelijke rendertijd, ik kan er nauwelijks nog aan uit! De shaders die bijgeleverd zijn, zijn eigenlijk niet te gebruiken, want dat haalt de snelheid drastisch omlaag. Ik zit nu voortdurend zonder geheugen, een keer renderdt hij alles, andere keer zelfs geen cm, er zit geen logica in. Render settings staan nu al super laag, ik graak niet boven de preview settings. Mijn pooltafel is gelukt op 19 uur! Mijn 12gb ram is dus onvoldoende, 32gb zou beter zijn, maar dan durft hij nog swappen met virtual memory. :-)

www.macobsession.be
Reply With Quote
Old 1st September 2015
douwe's Avatar
douwe douwe is offline
Admin Team

Hoeveel DPI render je die 4 bij 2 ?
Maw, wat is je gewenste beeldresolutie in pixels ?

Is dat nodig ?
Reply With Quote
Old 1st September 2015
eenendertig eenendertig is offline
Member

Heb net ook rebus getest.
Ik moest een animatie van 110 frames renderen in 1280x720.
In het begin wat problemen gehad waardoor ik aanvankelijk wat ontevreden was. Maar de zeer snelle feedback maakte dat voor een groot deel goed.

Na mijn 10 gratis renderpoints was de render bijna half weg. Ik kocht dus voor 20euro RP bij maar die waren plots ook op. Dus opnieuw 30RP gekocht waarmee de animatie toch gerenderd raakte. Beetje jammer dat de meter een vals beeld gaf.

Al bij al werkt het wel heel goed al is het niet echt goedkoop naar mijn mening.
Reply With Quote
Old 2nd September 2015
Dweemes Dweemes is offline
Admin Team

aantal polygonen?
Old 2nd September 2015
MacObsession's Avatar
Senior Member

Je kan gratis 10 RP krijgen, bij het posten van u benchmarks!
Je kan de job volgen, en in het begin AR / GI / berekening gaat snel, 3RP maar het eigenlijke renderen zelf gaat inderdaad trager voorruit.

Natuurlijk is het niet goedkoop, en het niet weten wat het uiteindelijk kost is een min punt vindt ik. Je kan blijven bijkopen natuurlijk :-)

Ik heb toch mijn 20RP allemaal terug gekregen, dus TOP service

Quote:
Originally Posted by eenendertig View Post
Heb net ook rebus getest.
Ik moest een animatie van 110 frames renderen in 1280x720.
In het begin wat problemen gehad waardoor ik aanvankelijk wat ontevreden was. Maar de zeer snelle feedback maakte dat voor een groot deel goed.

Na mijn 10 gratis renderpoints was de render bijna half weg. Ik kocht dus voor 20euro RP bij maar die waren plots ook op. Dus opnieuw 30RP gekocht waarmee de animatie toch gerenderd raakte. Beetje jammer dat de meter een vals beeld gaf.

Al bij al werkt het wel heel goed al is het niet echt goedkoop naar mijn mening.

www.macobsession.be
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules