![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hallo allemaal,
Omdat ik alleen de prime versie heb, ben ik wat gaan experimenteren met de Python generator, werkelijk een heel cool dingetje waar je heel veel mee kan. Nu heb ik een soort Fractal-Cloner gemaakt, waarmee je een object op zichzelf cloont (zie bijlage). Dat werkt allemaal heel netjes, alleen als ik de scène render zijn de textures weg! Als ik de scène in de viewport render zie je de textures wel. Heeft iemand enig idee hoe dit verholpen kan worden? In bijgevoegde scène zit ook de 'binary kite', ook een python-generator-object waarmee je grappige figuren kunt maken met (heel) veel clones. Die rendert wel gewoon in de picture viewer. Ik heb vanalles geprobeerd: andere materialen, textures later toevoegen, render-instances uit of aan, het maakt allemaal niets uit: De viewport rendert gewoon, de picture viewer niet... Hopelijk kan iemand mij uit de brand helpen. Daarnaast, voel je vrij om te experimenteren met de Fractal Cloner, maar pas op met de levels-instelling: Het aantal clones knalt kwadratisch omhoog. 'render-instances' kan de cpu-load wat verminderen, maar begin rustig aan:-) Groeten, Hermen PS: met al die engelse termen, is het mogelijk om de 'spellings' check uit te zetten in dit forum? Of om een woord als 'render' toe te voegen:-? |
|
||||
|
||||
![]()
Je kansen zijn het grootst op het plugincafe-forum.
Ben je reeds op deze thread gebotst ? http://www.plugincafe.com/forum/foru...s.asp?TID=8054 succes, d |
|
|||
|
|||
![]()
Ha Douwe,
bedankt voor de link, die had ik nog niet gezien. Ze raden daar iets met classes aan, maar dat gaat me net iets te ver voor 'n simpele generator. k Heb wel uitgevogeld wat 't verschil was tussen wat ik deed en die binary kite: Als je de materials via 'n link list (in de userdata) aan de generator voert, dan snapt 'ie het wel. Dus dat heb ik maar gedaan…, en 'n leuk kerstboompje gemaakt:-) |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|