C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum  

Go Back   C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum > RESOURCES > Vragen >>> > Plugins & Scripts/Python/Coffee/Xpresso

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 27th November 2014
Hermenator Hermenator is offline
Member

Default Python generator object rendeert niet in picture viewer

Hallo allemaal,
Omdat ik alleen de prime versie heb, ben ik wat gaan experimenteren met de Python generator, werkelijk een heel cool dingetje waar je heel veel mee kan. Nu heb ik een soort Fractal-Cloner gemaakt, waarmee je een object op zichzelf cloont (zie bijlage). Dat werkt allemaal heel netjes, alleen als ik de scène render zijn de textures weg! Als ik de scène in de viewport render zie je de textures wel. Heeft iemand enig idee hoe dit verholpen kan worden?

In bijgevoegde scène zit ook de 'binary kite', ook een python-generator-object waarmee je grappige figuren kunt maken met (heel) veel clones. Die rendert wel gewoon in de picture viewer.

Ik heb vanalles geprobeerd: andere materialen, textures later toevoegen, render-instances uit of aan, het maakt allemaal niets uit: De viewport rendert gewoon, de picture viewer niet...

Hopelijk kan iemand mij uit de brand helpen. Daarnaast, voel je vrij om te experimenteren met de Fractal Cloner, maar pas op met de levels-instelling: Het aantal clones knalt kwadratisch omhoog. 'render-instances' kan de cpu-load wat verminderen, maar begin rustig aan:-)

Groeten,

Hermen

PS: met al die engelse termen, is het mogelijk om de 'spellings' check uit te zetten in dit forum? Of om een woord als 'render' toe te voegen:-?
Attached Images
File Type: jpg FractalCloner Rendert Niet.jpg (26.0 KB, 3 views)
File Type: jpg Binary Kite wel.jpg (57.8 KB, 3 views)
File Type: jpg FractalCloner in editor.jpg (115.5 KB, 3 views)
Attached Files
File Type: c4d FractalCloner Rendert Niet.c4d (400.3 KB, 6 views)
Reply With Quote
Old 27th November 2014
douwe's Avatar
douwe douwe is offline
Admin Team

Je kansen zijn het grootst op het plugincafe-forum.

Ben je reeds op deze thread gebotst ?
http://www.plugincafe.com/forum/foru...s.asp?TID=8054

succes,
d
Reply With Quote
Old 27th November 2014
Hermenator Hermenator is offline
Member

Ha Douwe,

bedankt voor de link, die had ik nog niet gezien. Ze raden daar iets met classes aan, maar dat gaat me net iets te ver voor 'n simpele generator. k Heb wel uitgevogeld wat 't verschil was tussen wat ik deed en die binary kite: Als je de materials via 'n link list (in de userdata) aan de generator voert, dan snapt 'ie het wel. Dus dat heb ik maar gedaan…, en 'n leuk kerstboompje gemaakt:-)
Attached Images
File Type: jpg FractalClonerRendered.jpg (51.9 KB, 5 views)
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules