C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum  

Go Back   C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum > RESOURCES > Vragen >>> > Modelleren in Cinema4D

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 21st February 2012
Dweemes Dweemes is offline
Admin Team

@Cinematic,

Ik had die net ook bekeken, maar dan effectief voor lasnaden, goed idee en het werkt ook met C4D (zoals trouwens vele andere tutorials)
Maar dit is enkel goed voor bevels die het gevolg zijn van lasnaden, niet gefreesde of gegoten bevels.
Een andere oplossing is eerst het bevelwerk in Moi bvb doen en dan alles hernemen met de moi mesh als houvast. het alternatief is soms nog tijdrovender...
Old 21st February 2012
Rich_Art Rich_Art is offline
Erelid

Natuurlijk kan ik een gat maken in welke vorm dan ook. (ben tenslotte al heel wat jaartjes aan het klooien in C4D) Het gaat mij er voornamelijk om dat als je een een gat maakt in een cylinder dat je heel veel moeite moet doen om het zo te maken dat je geen artifacts ziet. Dit in tegenstelling tot een nurbs modeler ala Moi3D. 2 seconden werk en een prima reslutaat zonder enige artifacts.

Natuurlijk kick ik op een schone mesh. Zoals die uit Moi3D komt is idd geen schone mesh en nagenoeg niet aanpasbaar. Maar het gemak waarmee ik in Moi3D hardsurface models maak is waanzinnig gaaf, Drawback is de mesh. Maar ik hoef ook niet altijd de moelijkste weg te volgen toch. :-)

Toch bedankt voor je voorbeeldjes.

De sig blijft zoals hij is want ik blijft een AMF.......

Peace,
Rich_Art.
Old 21st February 2012
PeterL's Avatar
PeterL PeterL is offline
Admin Team

Hihi, natuurlijk weten we allemaal dat jij dat kan, René.

Zoals iedereen hier wel weet, is het natuurlijk zo, dat Cinema een visualisatie-3D programma is en die andere programma' s hoofdzakelijk dienen voor CAD-CAM en Rapid Prototyping.
Daar is een mooie mesh helemaal niet belangrijk, maar gaat het om de nauwkeurigheid.
Bij wat de meeste Cinema- gebruikers doen, is nauwkeurigheid natuurlijk veel minder belangrijk.

Indien de modellen uit zo' n CAD- programma geïmporteerd worden in een visualizatie programma als Cinema4D, krijgen we meestal gruwelijke dingen te zien, waar dan ook veel werk aan is om ze bruikbaar te maken voor wat wij ermee willen aanvangen.
Vaak krijg je dan ook zulke dingen toegestuurd om helemaal opnieuw van 0 op te bouwen, zodat ze bruikbaar zijn in een animatie of illustratie.

Zeker als het model vervormd moet worden ( bevoorbeeld buigen ) of mooie textuur moet krijgen, loopt het veelal fout door die kinky geometrie...
Meestal zijn ze ook véél te zwaar, omdat ze ook o.a. de fabricagenummers, verstevigingsstukken, de gaatjes voor de vijsjes, enz. bevatten.
Kunnen we niks mee aanvangen, dus die handel gaat er dan ook allemaal gewoon uit

Tja, het juiste gereedschap voor elke job zullen we maar zeggen zeker ?

Peter
Reply With Quote
Old 21st February 2012
PeterL's Avatar
PeterL PeterL is offline
Admin Team

Eentje ter illustratie: Mess of Mesh ??

Peter
Attached Images
File Type: gif Mess.gif (105.5 KB, 53 views)
Reply With Quote
Old 22nd February 2012
Dweemes Dweemes is offline
Admin Team

@PeterL: Geen zin om mee de QMF op te richten (Quad Mesh Fetisfists)?
Als tegen hanger van de AMF ( Anonymus Mess Fetishists)

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules