C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum  

Go Back   C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum > RESOURCES > Vragen >>> > Plugins & Scripts/Python/Coffee/Xpresso

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 18th January 2015
Dweemes Dweemes is offline
Admin Team

zou je met random ontbrekende en dubbele cijfers hebben?
Old 18th January 2015
Genie's Avatar
Genie Genie is offline
Senior Member

ok, gewoon de random effector op standje sorted...helemaal over het hoofd gezien

en de modify clone op 100%..
Attached Files
File Type: c4d cloner-random-sorted.c4d (469.8 KB, 6 views)

Last edited by Genie; 18th January 2015 at 19:29.
Reply With Quote
Old 18th January 2015
Genie's Avatar
Genie Genie is offline
Senior Member

In combinatie met douwes voorbeeld krijg je dan dit :
Attached Files
File Type: zip douwe_nicky-1-100-random2.zip (114.0 KB, 7 views)
Reply With Quote
Old 18th January 2015
Dweemes Dweemes is offline
Admin Team

rechtsklik op "random mode" en "show help" kiezen, dan krijg je een paar mooie voorbeelden in de help van C4D zelf.
Old 22nd January 2015
Hermenator Hermenator is offline
Member

Default cijfers in een kring

Hallo allemaal,

Wat een leuke puzzel! Het lijkt erop dat Nicky al geholpen is, maar toch gaat de thread nog door? Hoe dan ook, ik kon mezelf niet beheersen en heb ook een oplossing bedacht.

Het viel me op dat in de voorgaande oplossingen je niet meer of minder getallen in de ring kon zetten, want dat waren 'vaste' objecten in de object manager. Of is het juist de bedoeling om de text-objecten in de object manager te kunnen zien?

In ieder geval hier mijn vinding, met de python generator. Bijkomend voordeel: In Python kun je heel eenvoudig dubbele en overgeslagen cijfers vermijden. Omdat ik geen mograph heb, heb ik er 'gewone' text onder gehangen, maar je kunt ook motext gebruiken als je wilt...

PS: Als de clones echt in de object manager moeten staan, dan kan dat ook, maar dat is iets meer werk. Laat maar even weten dan …

PPS: @ Douwe: Is dit nou niet bij uitstek iets voor de Python Effector, Douwe:-?

Groeten,

Hermen
Attached Images
File Type: jpg cijfers-in-een-kring.jpg (193.5 KB, 8 views)
Attached Files
File Type: c4d cijfers in een kring.c4d (127.1 KB, 8 views)
Reply With Quote
Old 22nd January 2015
douwe's Avatar
douwe douwe is offline
Admin Team

Stoer bestandje, Herm !
En het is leuk om te zien dat je het gewoon niet pikt dat iets niet kan, enkel omdat je toevallig niet over MoGraph beschikt.
That's the spirit !

Clever ook om de "Hierarchical"-optie te gebruiken om je te kunnen beperken tot slechts 1 Extrude.
Ook je randomisatie en positionering in een cirkel is heel leuk gedaan.
Quote:
Originally Posted by Hermenator View Post
@Douwe: Is dit nou niet bij uitstek iets voor de Python Effector, Douwe:-?
Eigenlijk niet.
Text is geen MoGraph Property. Die kan je dus niet netjes virtueel aansturen binnen een Effector.
Je kan wel "on-the-fly" objecten genereren, maar dat is eigenlijk uit den boze voor een Tag of een Effector.
Dat geldt dus eigenlijk ook voor het Clone-Info-Hierarchy-script waarnaar ik hierboven verwijs.

Jouw Generator is dan ook de meest redelijke keuze voor "virtualisering", zeker als je geen verdere MoGraph-functionaliteit nodig hebt.
Vandaar dat het voor gewone stervelingen, denk ik, wellicht nog het makkelijkst is om aan de slag te gaan met "vaste objecten".

Deze dialoog doet me erg denken aan een zeer gelijkaardige uitdaging en oplossing van een paar jaar terug.

Daar gebruikte Lennart ook een Generator.
Je bent alvast in goed gezelschap !

d
Reply With Quote
Old 22nd January 2015
Hermenator Hermenator is offline
Member

Ha Douwe,

Dankjewel!
Dus als ik het goed begrijp, kun je de inhoud van de tekst niet met een Effector aansturen? Dan is dat wellicht een goeie tip voor R17:-)

Je 'index-generator' van het cg forum werkt ook erg mooi, kan nogal eens van pas komen als je precies wilt weten waar welke index zit. Ik heb daar zelf ook ooit eens iets voor gemaakt, maar die is niet zo mooi als die van jou. Wel supersnel, dus dat vond ik een mooie aanleiding om een nieuw draadje te beginnen, zie hier, waarin ik zo af en toe een nieuwe Generator of Tag gadget zal posten. Het is de bedoeling om de scripting mogelijkheden van CINEMA 4D een beetje onder de aandacht te brengen, buiten het gewone script, want voor mij heeft het wel even geduurd (in feite, tot september vorig jaar:-) voordat ik die ontdekte. En natuurlijk om elkaars vondsten te bewonderen, niet alleen mijn vondsten, dus als je zelf nog een mooie gadget op de plank hebt liggen, dan zie ik hem daar graag! Ook een PyEffector zou er goed tussen passen, kan ik alvast leren hoe dat moet!

Groeten,

Hermen
Reply With Quote
Old 22nd January 2015
douwe's Avatar
douwe douwe is offline
Admin Team

Quote:
Originally Posted by Hermenator View Post
Dus als ik het goed begrijp, kun je de inhoud van de tekst niet met een Effector aansturen? Dan is dat wellicht een goeie tip voor R17:-)
Haha, zo ken ik er nog wel een paar
MoGraph is maar een partikelsysteem, dus de boel opentrekken naar toegang tot veel meer Properties, vergelijkbaar met de datakanalen in tp of zo, dat zou toch zeker moeten kunnen, he ? .
Vooralsnog helaas.
Ik zie intussen aardig wat volk naar houdini migreren voor dergelijke vrijheden.
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules