C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum  

Go Back   C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum > RESOURCES > Vragen >>> > Modelleren in Cinema4D

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 29th February 2012
Arno's Avatar
Arno Arno is offline
Member

Default Target Tag: Wat zie ik niet....??

Ben bezig met het dorlopen van een tutorial over belichting. Nu kwam ik erachter dat als ik een target light in mijn scene zet en de null object verschuif, mijn licht niet meegaat. Vreemd.. een paar andere objecten geplaatst en targets erop gegooid. Idem.

Toen heb ik een ander project geopend. Hier doet de targetlight wel zijn werk. Dus het moet een instelling zijn in mijn testbestand. Nu heb ik al de instellingen nagelopen en vergeleken en op het eerste blik lijkt alles hetzelfde.

Kan iemand eens kijken wat er bij mij ergens aangevinkt of afgevinkt is waardoor een object / licht geen target volgt?

Greets
Attached Files
File Type: c4d Testscene.c4d (48.7 KB, 5 views)

Member of Anonymous Mesh Fetichists

Last edited by Arno; 29th February 2012 at 22:57. Reason: Aanvulling
Reply With Quote
Old 29th February 2012
Tom's Avatar
Tom Tom is offline
Senior Member

eerlijk als je op zoiets stuit si het zelfs de moeite neit waard om uit te zoeken wat er mis is gewoon alles kopiŽren naar een andere scene en de ude slutien de nieuwe erover saven en opgelost.

Het kan een instelling zijn maar eht kan evengoed c4d zijn dat zijn kuren weer krijgt
Reply With Quote
Old 29th February 2012
Dweemes Dweemes is offline
Admin Team

testscene werkt toch?
Old 1st March 2012
Arno's Avatar
Arno Arno is offline
Member

@ Tom Daar was ik ook achter heb een "goed" project gesaved en afgesloten en hierin weer opnieuw begonnen. Nu hoop ik dat hij deze instellingen onthoudt wat het ook mag zijn. Ik kan er dan eigenlijk niet tegen als ik niet weet waar het hem in zit en begin dan uren te zoeken met als gevolg... de hele avond bezig geweest... niks bereikt :-)

@dweemes dat is vreemd.. Hier toch echt niet..

Member of Anonymous Mesh Fetichists

Reply With Quote
Old 1st March 2012
Dweemes Dweemes is offline
Admin Team

als C4d echt raar doet, ofwel C4D herstarten ofwel heel de PC.

Ik heb vorige week nog gehad dat ik geen selectiecirkel zag en geen polygons kon selecteren, niks aan te doen, gewoon alles herstarten en de registers eens opkuisen.

Het gekste was dat ik op een bepaald moment de spinner van een Z-waarde in de "attributes" veranderde en de scene bij elke value -1 een undo deed (Ctrl+Z)
Tegen dat ik doorhad wat er gaande was ( mijn undo staat op maximum 200 stappen) was mijn hele scene ( pas begonnen) gewoon verdwenen...???
Geen redo meer mogelijk, geen autosave file, gewoon alles leeg.
Raak daar maar wij uit.
Best geen tijd aan verliezen.

Bij mij werken die targettags gewoon normaal, dus moet het ergens aan jou versie of pC liggen.
ik heb een studio release 13 onder 64 bit windows 7

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules