![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hallo,
Ik heb een vraagje. Ik ben bezig met een scene waarin de getallen van 1 tm 100 in een cirkel moeten staan. Alleen moeten deze ook nog in een random volgorde staan. Ik heb effe geen idee hoe dat te doen. Dus mocht iemand een idee hebben dan hoor ik dat graag!
|
||||
|
||||
![]()
klinkt simpel en toch is dit zo in eerste instantie niet simpel te doen.
waarschijnlijk moet hier een stuk codering aan te pas komen xpresso dan wel python. |
|
|||
|
|||
![]()
Idd dat dacht ik dus al vandaar dat ik het ff hier post.
Kijken of er nog wat genies zijn ![]()
|
||||
|
||||
![]()
Je kan een reeks MoTexten clonen op een cirkel_spline, en vervolgens met een paar xpresso_nodes doorheen de index_nummers loopen en deze verbinden met de Text_Inputpoorten.
Ik ben nu niet in de buurt van C4D, maar ik kan vannacht wel een voorbeeldje uploaden als het nog nodig is. |
|
|||
|
|||
![]()
Dat zou fantastisch zijn, ik ben een beetje aan de gang geweest met xpresso en hierarchy gedoe maar daar ben ik nog niet verder mee gekomen.
Dus mocht je zin hebben dan ga lekker losss.
|
||||
|
||||
![]()
In bijlage.
( Eventueel kan je de setup nog verder automatiseren, dmv de techniek in http://www.c4dlounge.eu/forum/showpo...30&postcount=5 ) groetjes, d |
|
|||
|
|||
![]()
ooh thanx, zoiets kwa opzet in xpresso dacht ik al aan idd.
Ga het het nog eens goed bekijken. Thanx nogmaals, precies wat ik nodig heb!
|
|||
|
|||
![]()
100x een motext in een cloner, 100 clones op een circel en dat alles op random?
eventueel bij alle motext een camera als child zodat je al die camera's in een camera morph kan stoppen om langs alle cijfers te animeren? (mocht je dat willen) |
|
||||
|
||||
![]()
Maar hoe voorkom je dubbele en ontbrekende cijfers?
|
|
|||
|
|||
![]()
My bad, ik ging er even vanuit dat alle clones 1 voor 1 gebruikt werden tot ze allemaal gebruikt waren om vervolgens weer opnieuw te beginnen (bij 101 clones).
Dan word het toch expresso denk ik... Tenzij je alle childs in de cloner met de hand in een willekeurige volgorde wil zetten... |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|